دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
همايش نقش روابط عمومي در تحقق اقتصاد مقاومتي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

صبح امروز همایش نقش روابط عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های دانشكده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) سید رضا طباطبایی مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم در ابتدای این همایش طی سخنانی با  اشاره به اهتمام جدی مسؤلان استان برای تحقق شعار سال، اظهار داشت: استاندار قم در ابتدای سال جاری پیرو فرمایش های رهبر معظم انقلاب و همچنین سیاست های ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهوری، ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد.
 وی همچنین با اشاره به سیاست ها و برنامه هایی که استانداری قم به منظور رفع رکود و برداشتن موانع تولید در پیش گرفته است، اضافه کرد: در این راستا حمایت های خوبی از بنگاه های اقتصادی پیش بینی شده و امیدواریم سال 95، سال شکوفایی اقتصادی استان باشد. علیزاده طباطبایی با اذعان به اینکه به واسطه این هم اندیشی ها، در آینده ای نه چندان دور زمینه رشد، ارتقا و پیشرفت استان در حوزه اقتصاد بیش از پیش فراهم خواهد شد، افزود: قم ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دارد.
 مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم در ادامه افزود: همفکری و تعامل خوبی که در راستای پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی وجود دارد، این زمینه و امکان را بوجود می آورد تا علاوه بر اتخاذ تدابیر و سیاست های کار آمد در درون استان، راهکارها و پیشنهادهایی را نیز به منظور کاهش رکود، فقر و بیکاری به هیات دولت ارائه کنیم.
 وی یاد آور شد: سیاست هایی که هم اکنون از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان در پیش گرفته شده، بی شک نوید بخش تحولات قابل توجهی در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی است.
 مدیركل روابط عمومی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نقش پر رنگ تر و فعال تر رسانه ها و روابط عمومی ها در انعکاس اخبار مرتبط با عملکرد دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان خاطرنشان کرد: نقس رسانه ها و روابط عمومی به عنوان دو مجموعه و نهاد پیشرو در امر اطلاع رسانی مورد توجه و تاکید عموم است و همواره نحوه انتشار خبرها از نگاه تیزبینانه مردم دور نمی ماند.
علیزاده طباطبایی همچنین ضمن تاکید بر تلاش روابط عمومی ها برای به تصویر کشیدن عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: روابط عمومی ها باید به طرق مختلف کلیه اطلاعات مربوط به خدمات و فعالیت های انجام شده در دولت یازدهم را به شکل کاملا دقیق و مطلوب احصا نموده و آن را برای ارائه در نمایشگاه دستاوردهای دولت که در شهریورماه و همزمان با هفته دولت برگزار می شود، آماده کنند.


در ادامه این همایش حجت الاسلام محمد رضا آخوند زاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز طی سخنانی اظهار داشت: روابط عمومی ها نقش بسزایی در تعیین برنامه ها و خط مشی های یک مجموعه دولتی ایفا می کنند .
 وی با اشاره به آسیب های مختلفی که معمولا رسانه ها و بویژه روابط عمومی ها به آن دچار می شوند، خودسانسوری را از مهمترین آنها برشمرد، و اذعان داشت: برخی مواقع روابط عمومی ها می کوشند تا همه چیز را در دستگاه خود خوب جلوه دهند، و به طور حتم این اقدام زمینه کاهش اعتماد عمومی به آنها و همچنین دستگاه مربوطه را تقویت می کند .
 آخوند زاده با اشاره به نقش حائز اهمیت روابط عمومی ها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی ، اضافه کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب روابط عمومی ها نمایانگر اوضاع داخلی سازمان ها و نهادهای اجرایی به شمار می روند، از این رو بیان شفاف و موضع گیری های دلسوزانه این مجموعه ها می تواند نهادهای متبوع را به سمت هدف های مدنظر در زمینه اقتصاد مقاومتی سوق دهد .
وی همچنین با تبیین برخی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می شود، که درآمدهای نفتی اساس و مبنای اصلی آن را تشکیل نمی دهد، بلکه ظرفیت های بومی به ویژه دانش و خرد جمعی آن را به سمت رشد و پیشرفت هدایت می کند .
وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار صنعت و کشاورزی در این زمینه به عنوان دو پشتوانه مهم اقتصاد کشور، گفت: بدون خودکفا شدن دربخش کشاورزی به هیچ وجه نخواهیم توانست، اقتصادی پویا، توانمند و مقاوم را در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان به وجود آوریم .
 مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) با تاکید بر فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم، افزود: ظرفیت های اقتصادی در این استان آنقدر زیاد است، که بی شک می توان با بهره گیری از آنها، قم را نسبت به اعتبارات ملی بی نیاز کرد، که این امر نیز بدون تعامل و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی میسر نخواهد شد .


 در بخش دیگری از این همایش دكتر ابوالفضل شاه آبادی اقتصاد دان و دانشیار دانشگاه بوعلی سینای همدان در سخنانی روابط عمومی ها را چشم و چراغ سازمان های مختلف اجرایی ذکر کرد، و افزود: این مجموعه های موجود در درون دستگاه های اجرایی می توانند، با اطلاع رسانی مطلوب خود در تصمیم گیری های دقیق و سنجیده مدیران و مسئولان نقش عمده ای را ایفا کنند .
 دكتر  شاه آبادی با اذعان به وجود یک سری حلقه های مفقوده در دستگاه های اجرایی، آن را مانع بزرگ و مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد، و افزود: روابط عمومی ها می توانند با ارائه راهکارهای موثر این نهادها را در یافتن این حلقه های مفقوده و در نتیجه تحقق شعار سال به بهترین شکل ممکن یاری و مساعدت کنند. وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی موضوعی نیست، که برنامه ریزی برای آن تنها محدود به امسال باشد، بلکه باید به همواره به عنوان یکی از سیاست ها و برنامه های مهم اقتصادی دولت در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد، ضمن برشمردن برخی از پتانسیل های اقتصادی منحصر به فرد کشور یادآور شد: با توجه به تنوع زیست محیطی و جاذبه های تاریخی و قرار گرفتن در ردیف 10 کشور جهان به لحاظ داشتن منابع طبیعی نفت و گاز و همچنین 20 کشور جهان از نظر دارا بودن ذخایر ممتاز معدنی، اقتصاد ایران قابلیت تبدیل شدن به یکی از اقتصادهای برتر جهان با تکیه بر ظرفیت های بومی خویش را دارد .
 شایان ذكر است: این همایش یك روزه توسط اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم با همكاری و مشاركت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.
پایان خبر
95/03/09


نشانی: قم - بلوار الغدیر - روبروی ورزشگاه یادگار امام - دانشگاه حضرت معصومه (س)

تلفن: 02533209030   کد پستی: 3718113394   صندوق پستی:1179-37195   دورنگار:02533209050

پست الکترونیکی: info@hmu.ac.ir

تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه حضرت معصومه(س) می باشد

دانشگاه حضرت معصومه(س) قم - - همايش نقش روابط عمومي در تحقق اقتصاد مقاومتي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد