دانشگاه حضرت معصومه
دستورالعمل ثبت‌نام پذيرفته شدگان مقطع كارشـناسـي آزمون سراسري سال 1404

مقدمه‌ای بر ثبت‌نام

دانشگاه حضرت معصومه(س)، با کمال افتخار، قبولی شما عزیزان را در آزمون سراسری کارشناسی سال 1404 تبریک گفته و حضور ارزشمندتان را در جمع دانشگاهیان صمیمانه خوش‌آمد می‌گوید.

به اطلاع شما پذیرفته‌شدگان گرامی می‌رساند که فرایند ثبت نام و تشکیل پرونده شما در دو مرحله انجام خواهد شد:

 

  • مرحله اول: ثبت نام غیر حضوری (اینترنتی) که از روز سه شنبه 1404/07/22  لغايت جمعه 1404/07/25  از ساعت 7 الی 23 انجام می‌گیرد.
  • مرحله دوم: ثبت نام حضوری که از شنبه  1404/07/26 تا 1404/07/28  به تفکیک رشته، از ساعت 8 الی 15 انجام خواهد شد.

مرحله اول: ثبت‌نام غیر حضوری (اینترنتی)

الزامات قبل از شروع ثبت نام غیر حضوری

پیش از آغاز فرآیند ثبت نام مدارک و الزامات زیر را فراهم نمایید:

  1. پذیرفته شدگان گرامی بایستی، شماره سیم کارت فعالی که به نام شخص دانشجو بوده را در سامانه  وارد نمایید در غیر این صورت ثبت نام اینترنتی شما تأیید نخواهد شد و از ثبت نام حضوری نیز ممانعت به عمل خواهد آمد.
  2. جهت پرداخت هزینه‌های ثبت نام ( مبلغ 5,000,000 ریال)، کارتی که دارای رمز دوم باشد را در اختیار داشته باشید
  3. اصل گواهينامه پايان تحصيلات دوره متوسطه و اصل مدرک پیش دانشگاهی (نظام قدیم) را اسکن نمایید
  4. اصل گواهينامه پايان تحصيلات دوره متوسطه دوم و يا گواهي موقت دوره متوسطه دوم (نظام جدید) را اسکن نمایید
  5. ريزنمرات دوره متوسطه را اسکن نمایید
  6. به سایت استعلام گواهی تحصیلی دوره دوم متوسط به آدرس سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی مراجعه نموده و کد رهگیری درخواست تأییدیه تحصیلی را دریافت نمایید.
  7.  شناسنامه و کارت ملی خود را اسکن نمایید
  8. عکس 4*3 خود را اسکن نمایید

نحوه ورود به سامانه جهت  ثبت نام غیر حضوری

جهت ورود به سامانه جامع دانشگاه حضرت معصومه(س) به آدرس https://edu.hmu.ac.ir/stdnew  مراجعه نمایید

 

نام کاربری: کد ملی ده رقمی (باصفر اول کد ملی)

رمز عبور: شماره شناسنامه (اگر مشابه کد ملی است،  با صفر اول کد ملی) 

  • برای دانشجویان بین الملل:

نام کاربری: شماره تلفن (شماره تلفنی که در زمان ثبت نام در پورتال سازمان سنجش درج نموده اید)

رمز عبور: شماره تلفن (شماره تلفنی که در زمان ثبت نام در پورتال سازمان سنجش درج نموده اید)

 

مراحل ثبت نام غیر حضوری

  1. صفحه‌ی شروع ثبت نام: اطلاعات بالای صفحه را بررسی نموده و اگر با مشخصات شما مطابقت دارد، دکمه شروع ثبت نام را کلیک نمایید تا وارد مراحل بعدی ثبت نام گردید.
  2. صفحه پرداخت الکترونیکی: جهت پرداخت مبلغ  5,000,000 ریال ( 500 هزار تومان)  بابت کلیه هزینه‌های  ثبت نام و صدور کارت دانشجویی، گزینه "پرداخت مبلغ" را انتخاب نموده ، تا به درگاه پرداخت اینترنتی متصل شوید. پس از پرداخت با انتخاب  گزینه "صفحه بعد" می‌توانید مراحل بعدی ثبت‌نام خود را انجام دهید.

  1. صفحه اسکن یا الصاق تصویر مدرک:  شناسنامه، کارت ملی، اصل يا گواهي موقت مدرك پایان دوره پیش دانشگاهی،  اصل یا گواهی موقت پایان دوره متوسطه و ریز نمرات دوره متوسطه خود را را که اسکن نموده را با انتخاب گزینه مربوط به هر مدرک، بارگذاری نمایید. سپس با انتخاب  گزینه "صفحه بعد" می‌توانید مراحل بعدی ثبت‌نام خود را انجام دهید.

  1. صفحه مشخصات شناسنامه‌ای: برخی قسمت‌ها در این صفحه به صورت اتوماتیک بارگذاری شده و قابل تغییر نمی‌باشد، شما قسمت‌های خالی و ستاره دار را تکمیل نمایید هم‌چنین عکس 4*3 اسکن شده را نیز بارگذاری نمایید
  • نکته: در قسمت شماره همراه جهت ارسال اخبار دانشگاه، شماره تلفن همراه دانشجو وارد شود و در قسمت تلفن اضطراری تلفن همراه مادر یا پدر دانشجو وارد شود.

  1. صفحه مشخصات خانوادگی: برخی قسمت‌ها در این صفحه به صورت اتوماتیک بارگذاری شده و قابل تغییر نمی‌باشد، شما قسمت‌های خالی و ستاره دار را تکمیل نمایید

*دقت نمایید که جهت ارسال پستی مدارک، وارد کردن آدرس پستی دقیق الزامی می‌باشد

*ثبت شماره همراه پدر و مادر هر دو به صورت جداگانه الزامی است در صورتی که به درستی وارد نشده باشد، ثبت نام اینترنتی شما برگشت داده می‌شود

  1. صفحه مشخصات شغلی:  در صورتی که شاغل هستید نام شغل خود را ثبت، در غیر این صورت گزینه "فاقد شغل" را انتخاب نمایید و در صورت داشتن بیمه، نوع آن را وارد نمایید و اگر بیمه ندارید گزینه "بدون بیمه" را انتخاب نمایید

  1. صفحه مشخصات مقاطع تحصیلی پایه:  اطلاعات به صورت اتوماتیک بارگذاری شده در صورتی که برخی اطلاعات نوشته نشده و یا صحیح نمی‌باشد با انتخاب گزینه "ویرایش" اطلاعات خود را تکمیل نمایید و موارد ذیل را بررسی نموده و در صورت ثبت بادقت وارد نمایید:
  • مقطع تحصیلی
  • رشته تحصیلی
  • گروه تحصیلی
  • سال اخذ
  • محل اخذ مدرک تحصیلی
  • کشور محل اخذ مدرک تحصیلی
  • معدل کل مدرک تحصیلی
  • تاریخ فراغت

 

* نکته مهم:  در قسمت کد رهگیری، کد رهگیری تایدیه تحصیلی اخذ شده (مطابق با توضیحات ذکر شده در قسمت الزامات قبل از شروع ثبت نام بند 6) را وارد نمایید

  1. صفحه ایثارگری: دانشجویانی که عضو خانواده‌های محترم ایثارگران هستند صرف نظر از نوع سهمیه قبول شده در دانشگاه، اطلاعات درخواستی در این قسمت را با دقت تکمیل نمایند. اطلاعات شما در این صفحه در تشکیل پرونده ایثارگری شما در دانشگاه حهت ارائه خدمات استفاده می‌شود.

  1. صفحه تعهد سهمیه مناطق 2 و 3: در صورتی که که از سهمیه مناطق استفاده کرده‌اید، در این صفحه بایستی متعهد شوید که
    پس از گذراندن دوره تحصيلي در این مقطع، یک برابر آموزش رايگان و هم چنين تعهد سهميه خويش ( در مجموع دو برابر )، خدمت نمایید، که تعهد خود را با انتخاب گزینه " اینجانب صحت موارد فوق را تایید می‌نمایم" اعلام می‌دارید

  1. صفحه تعهد دانشجوی فعلی یا اخراجی یا انصرافی: در این صفحه با انتخاب گزینه " اینجانب صحت موارد فوق را تایید می‌نمایم" متعهد می‌شوید که فارغ التحصیل مقطع بالاتر ، دانشجوی فعلی و اخراجی در دانشگاه‌های دیگر نبوده و یا اگر بوده‌اید انصراف داده اید.

  1. صفحه تعهد مناطق 1 و ایثارگران: در صورتی که که از این دو نوع سهمیه استفاده کرده‌اید، در این صفحه بایستی متعهد شوید که
    پس از گذراندن دوره تحصيلي در این مقطع، یک برابر آموزش رايگان، خدمت نمایید، که تعهد خود را با انتخاب گزینه " اینجانب صحت موارد فوق را تایید می‌نمایم" اعلام می‌دارید

  1. صفحه تعهدنامه کمیته انضباطی: اعلام موافقت خود را با انتخاب گزینه " اینجانب صحت موارد فوق را تایید می‌نمایم" انجام داده و متعهد به مرامنامه انضباطي دانشجويان دانشگاه حضرت معصومه (س) می‌شوید

  1. صفحه فرم ارسال گردش: ثبت نام شما در این مرحله به اتمام رسیده و در انتهای صفحه کد پیگیری صادر شده را می‌توانید مشاهده بفرمایید. به صفحه بعد رفته و گزینه ارسال جهت بررسی را انتخاب نمایدد تا اطلاعات شما به کارشناسان جهت بررسی ارسال ‌گردد.

 

* نکته مهم: از این پس می‌توانید وضعیت ثبت نام خود را در قسمت " گردش" مشاهده نمایید. توجه کنید زمانی که قسمت درخواست کننده سبز رنگ است، یعنی گزینه ارسال جهت بررسی را انتخاب نکرده اید لذا مجددا به فرم درخواست برگردید و "ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایید و زمانی که قسمت مسئول پذیرش و ثبت نام سبز رنگ است یعنی به درستی مراحل ثبت نام شما انجام شده و هم اکنون تحت بررسی مسئول مربوطه می‌باشد

 

 

نکات مهم پس از ثبت نام غیر حضوری

  1. پس از انجام ثبت نام اینترنتی، درصورت بررسی و تایید اطلاعات شما توسط کارشناسان، یک پیامک مبنی بر تایید ثبت نام شما به شماره همراهی که  در سامانه معرفی کرده‌ید ارسال می‌گردد، که حاوی شماره دانشجویی شما می‌باشد که از این پس می‌توانید از طریق سامانه جامع دانشگاه به آدرس https://edu.hmu.ac.ir به سامانه وارد شوید
  • نام کاربری: شماره دانشجویی
  • رمز عبور: کد ملی

توجه: در صورتی که پس از 24 ساعت پیامک دریافت نکردید، مجددا برای بررسی ثبت نام به سامانه ثبت‌نام (https://edu.hmu.ac.ir/stdnew) جهت رفع نواقص اعلام شده از سوی کارشناسان در قسمت یادداشت، مراجعه نمایید

 

  1. به کلیه پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود پس از ثبت‌نام اینترنتی در سامانه جامع دانشگاه، به سامانه «آرمان» دانشگاه به نشانی  https://arman-hmu.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت‌نام را مطابق فرآیند اعلام‌شده در این سامانه انجام دهند.

در این سامانه، دوره‌های آموزشی ضروری ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بارگذاری شده است و تمامی دوره‌ها به‌صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است در صورت تمايل برای فعال‌سازی حساب کاربری و بهره‌مندی از دوره‌ها، پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان الزامی است.

  1. کارنامه سلامت خود را از طریق لینک  https://health.saorg.ir  تکمیل نمایید و پس از تکمیل فرم، کد رهگیری ارسال‌شده از طریق پیامک را نزد خود نگاه داشته تا در در روز ثبت نام حضوری به مرکز مشاوره اعلام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص  تکمیل کارنامه سلامت، می‌توانید به کانال مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه حضرت معصومه(س) در پیام‌رسان ایتا به آدرس‌ ذکر شده در انتهای دستور العمل  زیر مراجعه نمایید.
  2. دانشجویان غیر بومی که درخواست اسکان در سرای دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه (س) را دارند، می‌بایست پس از تایید ثبت نام اینترنتی و دریافت پیامک تایید ثبت نام، از طریق لینک  تارنمای دانشگاه حضرت معصومه(س)-قم به فایل راهنمای انتخاب خوابگاه دانشگاه مراجعه  نموده و مراحل ثبت نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویی و خوابگاه دانشگاه را طبق راهنما انجام دهند. به كليه متقاضيان عزيز غیر بومی، وفق مقررات و ضوابط، خوابگاه تعلق خواهد گرفت که حضور پدر یا همسر برای گرفتن خوابگاه الزامی می‌باشد.
  3. به دانشجویان محترم توصیه می‌شود به جهت اینکه مدارک شما در دانشگاه بایگانی شده و به دانشجو طی تحصیل تحویل داده نمی‌شود، از این مدارک کپی تهیه و نزد خود نگاه دارند.

مرحله دوم: ثبت‌نام حضوری

زمان ثبت نام حضوری

زمان ثبت نام حضوری و تشکیل پرونده به تفکیک رشته، به شرح جدول زیر می‌باشد.

 

زمان شروع کلاس

رشته

زمان ثبت نام

شنبه (1404/07/26)- ساعت 13:30

فقه و حقوق اسلامی

شنبه

(1404/07/26)

شنبه (1404/07/26)- ساعت 13:30

فرش

شنبه (1404/07/26)- ساعت 13:00

مدیریت بازرگانی

شنبه (1404/07/26)- ساعت 13:00

مدیریت کسب و کار

یکشنبه (1404/07/27)- ساعت 13:30

حقوق

یکشنبه

(1404/07/27)

یکشنبه (1404/07/27)- ساعت 13:30

مترجمی زبان انگلیسی

یکشنبه (1404/07/27)- ساعت 13:30

طراحی لباس

یکشنبه (27/07/1404)-ساعت 13:30

مشاوره

دوشنبه (1404/07/28)- ساعت 15:00

علوم قرآن و حدیث

دو شنبه

(1404/07/28)

دوشنبه (1404/07/28)- ساعت 15:30

روانشناسی

دوشنبه (1404/07/28)- ساعت 15:00

حسابداری

دوشنبه (1404/07/28)- ساعت 15:00

طراحی پارچه

دوشنبه (1404/07/28)- ساعت 15:00

مهندسی کامپیوتر

همه  رشته‌ها (افراد باقیمانده)

سه شنبه

(1404/07/29)

 

مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری

جهت ثبت نام و تشکیل پرونده مدارک زیر را جمع‌آوری نموده، سپس در بازه زمانی اعلام شده در جدول فوق برای ثبت نام حضوری مراجعه فرمایید.

  1. اصل شناسنامه
  2. اصل كارت ملي
  3. اصل گواهينامه (در صورت وجود) و يا موقت پايان تحصيلات دوره متوسطه و يك برگ كپي
  4. اصل گواهينامه پايان دوره پيش‌دانشگاهي و يا گواهي موقت دوره پيش‌دانشگاهي و يك برگ كپي
  5. اصل ريزنمرات دوره متوسطه و كپي
  6. کپی از تاییدیه تحصیلی
  7. یک قطعه عکس 4*3

 

نکات مهم زمان ثبت نام حضوری

  1. در صورت وجود نقص و كمبود مدارك، تشكيل  پرونده انجام نخواهد شد.
  2. تشكيل پرونده از پذيرفته شده فقط بر اساس برنامه اعلام شده و با حضور خود فرد و با ارائه اصل شناسنامه، اصل كارت ملي و پس از شناسايي و تأييد انجام مي‌گردد.  بديهي است تكميل فرآيند ثبت نام و انتخاب واحد منوط به مراجعه حضوري در زمان اعلام شده خواهد بود.
  3. بديهي است در هر زمان دانشگاه می‌تواند طبق مفاد دفترچه شماره 1 آزمون سراسري سال 1404 و دستورالعمل سازمان سنجش آموزش كشور از ثبت نام پذیرفته شده در بدو ورود به علت مغايرت مقررات يا نقص مدارك جلوگیری به عمل آورد.
  4. پذیرفته شدگان عزیز توجه داشته باشند وفق مصوبة وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ثبت نام حضوری در صورت انصراف از تحصیل هزینه یک ترم از دانشجویان دریافت خواهد شد.
  5. با توجه فضاي معنوي شهر مقدس قم، پوشش مناسب اسلامي (چادر) ضروري مي‌باشد.

آدرس دانشگاه و راه‌های ارتباطی

 

سامانه ها و کانال های اطلاع رسانی دانشجویان در پیام‌رسان ایتا :

لینک سامانه تغذیه

https://food.hmu.ac.ir

کانال اطلاع رسانی دانشجویان جدید الورود

edu_hmu_newestudenBS@

کانال اطلاع رسانی آموزش 

@hmu_edu

کانال اطلاع رسانی روابط عمومی  

@hmu _ac_ir_eitaa

کانال اطلاع رسانی مدیریت دانشجویی

Modirdaneshjoei@

کانال دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت

@arman_hmu

مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی

moshavere_hmu@

کانال مرکز آموزش های آزاد و سامانه آرمان

arman_hmu@

 

 

 

 

 

ارتباط با مدیران و کارشناسان:

معاونت آموزش و پژوهش

پست سازمانی

شناسه ایتا

تلفن مستقیم

حوزه مدیریت آموزش

nikkarhmu@

02532012300

02532012301

02532012302

02532012308

02532012309

کارشناس مرکز آموزش های آزاد و سامانه آرمان

armanhmu1admin@

0253320902

کارشناس دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت

nikkarhmu@

02532012307

معاونت فرهنگی و دانشجویی

مدیر دانشجویی

Modirdaneshjoei@

02532012707

رییس اداره خوابگاه

Zr_shaker@

73502532012

کارشناس رفاه دانشجویی

refahhmu@

02532012706

کارشناس تغذیه

foodhmu@

02532012788

کارشناس دفتر مشاوره

counseling_hmu@

02533209028

 

 

https://hmu.ac.ir/news/37703