نام و نام خانوادگی : دکتر علی صفری
رتبه علمی : استادیار
سمت/سازمان : هیات علمی و مدبر گروه مترجمي زبان انگليسي دانشگاه حضرت معصومه(س)

پست الکترونیکی : alisafari228@gmail.com


تحصیلات
1)دكتري زبان شناسي، دانشگاه تهران، 1391
2)كارشناسي ارشد زبان شناسي ، دانشگاه تهران، 1385
3)كارشناسي زبان انگليسي، دانشگاه قم، 1381
4)PhD in Linguistics, University of Tehran, 2012
5)Msc in Linguistics, University of Tehran, 2007
6)BA in English, University of Qom, 2003

افتخارات
1)رتبه اول آزمون دكتري زبانشناسي دانشگاه تهران، 1387
2)رتبه اول دوره كارشناسي ارشد زبانشناسي دانشگاه تهران، 1385

فعالیت‌های اجرایی
1)مديريت گروه زبان انگليسي، دانشگاه حضرت معصومه، 1395

کتاب‌های تالیفی
1)English for future، ویرایش دوم، انتشارات انتخاب، 1392
2)Oral Reproduction of Stories ، انتشارات دانشگاه حضرت معصومه(س)، 1396

مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
1)(2016) Foreign Vowel Acquisition: The Emotional Approach Of Teaching British English Vowels, Theoretical and Applied Linguistic, N4, 43-53
2)(2016) Causative Alternation in Persian Complex Predicates: A Frame-based Approach. Theoretical and Applied Linguistic Series, N2, 32-37
3)(2016) Acquring Locality Condition on English Reflexives by Persian Learners, Language in Focus, Exploring the Challenges and Opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT), K. Papaja and Can, C. (Eds), Cambridge Scholars Publishing
4)(2017) ISI, SCOPUS–indexed The cognitive Lexical Semantics: The semantic Frames of Touring and Travel in Persian, The Journal of Clinical and Analytical Medicine, V.8, Special Issue 4,
5)(2017) ISC-indexed An Analysis of Persian Compound Nouns as Constructions, Iranian Journal of Applied Language Studies, Volume 9, Issue 1, 27-56
6)(2017) ISI indexed Plants Metaphor and Children's mind: Cognitive Linguistics Framework .The Journal of Science and Education, Special Issue 2, 1-8

مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
1)(1386) ذاتی بودن اصل اول مرجع گزینی در انگلیسی آموزان فارسی زبان، مجله پژوهش زبانهای خارجی(علمی پژوهشی)، 49، 39-55
2)(1388) پایه های فلسفی مکاتب زبانشناسی، مجموعه مقالات تربیت معلم، 2، 271-281
3)(1391) اثر کلی/ جزئی تناوب مکانی در زبان فارسی، پژوهشهای زبانشناسی (علمی پژوهشی)، 1، 77-100
4)(1392) تناوب سببی در زبان فارسی، مجله پژوهشهای زبانی (علمی پژوهشی، ISC) ، دانشگاه تهران، 4، 94-75
5)(1394) معناشناسی زمینه و تناوب فعلهای مرکب در زبان فارسی ، مجله جستارهای زبانی ( علمی پژوهشی، اسكوپوس) دانشگاه تربیت مدرس، دوره 6، شماره 1، 172-153
6)(1395) تناوب مکانی در زبان فارسی: رویکردی ساختمند، مجله پ‍ژوهش زبانشناسي تطبيقي (ISC)، دانشگاه بوعلي سينا ، شماره 11، صص 35-58
7)(1396) دگرگونی زبانی: شواهدی از الگوی کنایی گسسته در گویش‌های تاتی جنوبی، زبانشناسي گويشهاي ايراني، دوره 1، شماره 2، پاییز و زمستان 1395، صفحه 74-101
8)(1396) نشانه شناسي نمايشنامه طومار شيخ شرزين بهرام بيضايي، مجله مطالعات ادبيات، عرفان و فلسفه، دوره 3، شماره 1/2، صص 39-50
9)(1396) تظاهر چندگانه موضوعات در زبان فارسی: بررسی نقش "را" و خوانش کلی در تناوب مکانی، مجله مطالعات زبان و گويشهاي غرب ايران(علمي پژوهشي)، زير چاپ
10)(2017) A Constructional Account of Word Formation in Persian: Evidence from Compounding, Iranian Journal of language Issues, under press

همایش‌های بین المللی
1)(2011) Holistic reading in Persian locative alternation, 4th conference on Iranian linguistics, Uppsala, Sweden
2)(2012) A-structure alternation in Persian LVCs, WAS 2012, University of Debrecen, Hungary
3)(2012) Construction Grammar, Frame Semantics and LVC alternation in Persian, 7th Conference on Construction Grammar, Seoul, South Korea
4)(2012) The Causative Alternation and Frame Semantics in Persian, 7th Conference on Construction Grammar, Seoul, South Korea
5)(2013) A Frames Approach to English-Persian Translation, ICIL5, Germany
6)(2013) An Analysis of Persian Compound Nouns as Constructions, ICIL5, Germany
7)(2013) Persian Adult learners' Acquisition of English Reflexives, The 8th FL Teaching and Research Conference in Matsuyama, Japan
8)(2014) Teaching English Prepositions: A Cognitive Approach, LIF2014, Antalya, Turkey
9)(2016) Locative Alteration in Persian: A constructional Account, LILA16, Istanbul, Turkey
10)(2015) XIII UNL School, Armenian Academy of Science, Yerevan, Armenia
11)(2014) XV UNL School, UNDL Foundation Office, Geneva, Switzerland
12)(2014) International Summer School on Geolinguistics, Kiel University, Germany
13)(2016) ISLE Summer School , University of Amsterdam, Netherlands
14)(2017) SIGN-HUB LABEX Summer School in Sign Language Linguistics ,Italy
15)(2017) THE EFFECT OF THE FRAME SEMANTICS ON EFL INTERMEDIATE LEARNERS’ PHRASAL VERBS RETENTION, XXXV CONGRESO INTERNACIONAL DE AESLA Spain,Universidad de Jaén
16)(2017) The Effect of Frame Semantic as a New Semantic Approach on Vocabulary Learning in L2 Learners , The 10th Annual Embodied and Situated Language Processing, Center for Cognition and Decision Making National Research University Higher School of Economics, Moscow, Russia
17)(2017) The comparative effect of frame semantics and traditional method on vocabulary retention in L2 learners, 2 nd Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing, Ardabil, Iran, August 28, 2017
18)(2017)FRAME SEMANTICS: THE STUDY OF “TOURING” AND “TRAVEL” SEMANTIC FRAMES IN PERSIAN, 7th international conference on Cognitive Science, Tehran

همایش‌های داخلی
1)(1396) معناشناسي شناختي : زمينه معنايي سفر در زبان فارسي، كنگره ملي پژوهشهاي نوين در روانشناسي شناختي، رشت
2)(1396) تاثير عوامل پيرازباني در انتقال معني در رسانه شنيداري، نخستين كنفرانس زبان و رسانه، تهران، ايران

طرح ها
1)(1394) رویکرد احساسی در آموزش واکه های زبان انگلیسی، دانشگاه حضرت معصومه (س)

علائق شخصی
1)معناشناسي شناختي
2)Frame Semantics
3)Construction Grammar

تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه حضرت معصومه(س) می باشد