چشم ­اندازهاي توسعه دانشگاه

viewبا توجه به رویكردهای موجود در خصوص به حداقل رسانیدن دغدغه­ های اخلاقی در دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی كشور، دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان نخستین دانشگاه دخترانه پویای پس از انقلاب اسلامی و دومین دانشگاه پس از دانشگاه الزهراء(س) می­ بایست از هر جهت الگو پیش روی سایر دانشگاه­ های در آستانه تأسیس باشد. با توجه به نیازها و ضرورت ­های کشور و استان و با توجه به قابلیت­ های فراوان موجود، توسعه دانشگاه در ابعاد آموزشی، پژوهشی ضرورتی اجتناب­ ناپذیر به شمار می­ر­ود.


از مهمترین اهداف دانشگاه در بعد آموزش، تأمین نیروی انسانی و متخصص و ایجاد هرم اعضای هیأت علمی بوده است . در همین راستا استخدام و تأمین کادر علمی دانشگاه در دستور کار­گروه­ های آموزشی قرار گرفته­ است.


ایجاد رشته­ های مورد نیاز و گسترش مراکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه از جمله برنامه هایی است که با جدیت پی­گیری می­شود.  ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه یكی از دغدغه­ های بسیار مهم و اساسی است كه از بدو تأسیس تاكنون مورد توجه قرارگرفته و هم­ اكنون نیز در حال پی­گیری است. به همین منظور برگزاری دوره های ضمن خدمت برای اعضای هیأت علمی ، اجرای برنامه نظارت کیفی آموزش در دانشگاه ، استخدام نیروهای متخصّص و تشویق و اعطای بورس برای ادامه تحصیل مربیان دانشگاه به عنوان راهکارهای اصلی مدنظر قرار گرفته و در برنامه ­ها لحاظ می­گردد.

نظر به اینکه پژوهش از ارکان نظام آموزش عالی است از این­رو دانشگاه به عنوان یک ضرورت اصلی ایجاد پژوهشگاه بین­ المللی زنان را در دستور کار قرار داده و برای انجام مطالعات و فعالیت­ های پژوهشی اهدافی از جمله تلاش در جهت تولید علم برای حل مسائل و مشکلات زنان و تربیت پژوهشگر به عنوان دو هدف اصلی مدنظر قرار داده ­است.

در همین راستا: ایجاد امكانات و بسترهای پژوهشی، انتشار كتب، مقالات و مجلات علمی پژوهشی، برگزاری همایش­های علمی بین­ المللی، فراهم ­آوردن امكان حضور پژوهشگران دانشگاه در همایش­ های بین ­المللی معتبر، ایجاد فرصت­ های مطالعاتی و تبادل استاد و دانشجو از طریق برقراری ارتباط با سایر مراكز علمی معتبر جهان از برنامه­ های جدی دانشگاه در سال­ های آینده می­ باشد.