دستاوردهای گروه مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی از زیرمجموعه های رشته مدیریت محسوب شده و هدف آن پرورش متخصصانی است که از دانش نظری و عملی برای فعالیت در موسسات و سازمانهای مختلف برخوردار باشند. در راستای این هدف، گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س) از سال 1386 فعالیت خود را با 55 دانشجو در مقطع کارشناسی شروع کرد که در سال 1389 اولین دوره از آنان موفق به اخذ درجه کارشناسی شده و دانش آموخته گردیدند. گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تاکید خود را شدیداً بر ارتقاء کیفیت آموزش مبتنی ساخته است و برای تحقق این امر اقدامات متعددی را انجام داده و دستاوردهای بزرگی را محقق ساخته است. علاوه بر اعضای هیات علمی ثابت گروه که دروس تخصصی را تدریس می کنند، در هر نیمسال از بهترین استادان سایر دانشگاهها و بویژه استادان گروه مدیریت دانشگاه تهران جهت تدریس دعوت به عمل می آید که این امر تاثیر بسیار زیادی در تقویت علمی و حتی روحی دانشجویان داشته است. نکته دیگر اینکه جهت ارتقای کیفیت آموزش، تعداد دانشجویان هر کلاس حداکثر 25 نفر بوده تا کیفیت یادگیری افزایش یافته و در ضمن امکان مشارکت دانشجویان در مباحث کلاس فراهم آید.

به منظور افزایش سطح معلومات تخصصی دانشجویان و همچنین تعامل با سایر اندیشمندان، محققان و مدیران کشور، در هر نیمسال بطور مستمر همایشها و کارگاههای آموزشی متعددی در زمینه های مختلف نظری و عملی و با دعوت از بزرگ ترین استادان مدیریت و همچنین مدیران و کارآفرینان موفق کشور و با همکاری و مشارکت خود دانشجویان و از طریق انجمن های علمی گروه مدیریت بازرگانی برگزار گردیده است که تاثیرات بسیار زیادی در ارتقاء سطح علمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنها با مباحث و مسایل روز مدیریت داشته و در بسیاری از موارد فرصتهای کاری مناسبی را نیز برای دانشجویان فراهم ساخته است.

علاوه بر این، برای ارتقاء مهارتها و توانمندی های عملی دانشجویان و با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشحویان با محیط های واقعی کار، سعی گردیده بازدیدهای علمی متعددی از سازمانها و کارخانجات استان صورت گیرد تا در کنار شناخت هر چه بیشتر مسایل عینی و عملی، امکان همکاری بهتر و بیشتر دانشگاه با صنعت نیز فراهم آید.

گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س) توجه ویژه ای به ادامه تحصیل دانش جویان و دانش آموختگان خود در مقاطع بالاتر دارد. بدین منظور، ضمن دقت نظر و تشویق های مستمر تمامی استادان گروه، برنامه های متعددی برای موفقیت دانشجویان در آزمون سراسری کارشناسی ارشد تدوین و اجرا گردیده است که برنامه ریزی و مشاوره درسی و همچنین برگزاری کلاسهای متعدد آمادگی کنکور ارشد از جمله مهمترین این اقدامات است.

تمامی اقدامات و تلاش های فوق به منظور ارتقای کیفی آموزش در دانشگاه حضرت معصومه (س) صورت پذیرفته است بطوریکه امروزه این تاکید فراوان بر کیفیت آموزش را در کمتر دانشگاهی در کشور می توان یافت. دستاوردهای گروه مدیریت بازرگانی این دانشگاه درستی این نگرش را تایید می کند. برای نمونه دانشجویان گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س) رتبه 40، رتبه 15، رتبه 10 و حتی رتبه 2 کنکور سراسری کارشناسی ارشد کشور را به خود اختصاص داده اند و درصد قابل توجهی از دانشجویان موفق به ورود به دانشگاههای بزرگ کشور در مقطع کارشناسی ارشد شده اند.

علاوه بر موفقیت های علمی فوق، تعداد بسیار زیادی از دانش آموختگان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه موفق شده اند در سازمانهای دولتی، بازرگانی و بانکها مشغول به کار شوند و تعدادی دیگری از آنان نیز توانسته اند از طریق کارآفرینی فردی، کسب و کاری مستقل و موفقی را راه اندازی نمایند. در همین راستا گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سعی دارد از طریق طرح های کارورزی، آموزش مهارتهای کاربردی، آموزش کارآفرینی و افزایش همکاری های صنعت و دانشگاه مسیر اشتغال دانش آموختگان خود را هموارتر سازد. البته پتانسیل های رشته مدیریت بازرگانی و نیاز بازار کار کشور به متخصصان ماهر این رشته امکان رسیدن به این هدف را تسهیل می کند.