حضور رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) در برنامه تلويزيوني سر چراغ

دكتر علی رضا باقری ثالث، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) دوشنبه شب مهمان برنامه زنده تلویزیونی سرچراغ بود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این برنامه كه از سیمای استانی نور پخش گردید، در ابتدا ضمن تبریك دهه كرامت و هفتمین سالروز تأسیس این دانشگاه به معرفی دانشگاه حضرت معصومه(س) پرداخت و این دانشگاه را مولود انقلاب دانست و از كیفیت بالای آموزشی و خدمات این دانشگاه خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد علمی كشور در طی سالیان اخیر، این رشد شتابان را محصول تلاش و همت جامعه علمی كشور دانست و افزود: در سال 2000 میلادی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ رشد علمی در رده 47 جهان بود ولی اكنون با همت و تلاش جامعه علمی كشور رشد علمی كشور جمهوری اسلامی ایران به رده 17 جهان صعود نمود.

وی رشد كمی و كیفی مقالات منتشر شده در پایگاه¬های معتبر علمی جهان و گسترش، توسعه و ایجاد مراكز آموزش عالی در كشور را از جمله علل این رشد خیره كننده در طی سال های اخیر برشمرد و افزود: در سال های گذشته میزان اقبال آزمون سراسری نسبت به انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه ها یك به ده بود ولی امروز بنا به گفته رییس سازمان سنجش آموزش كشور همه داوطلبین امكان انتخاب رشته داشته و 70 درصد امكان قبولی در دانشگاه دارند.

وی ادامه داد: می بایست از مسؤلین و متولیان این امر بسیار قدردانی نموده و به آنان بابت این كار بزرگ خسته نباشید گفت.

دكتر باقری ثالث در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزش عالی در استان قم اظهار داشت: در سال های گذشته كمبود شدیدی در مراكز آموزش عالی در قم وجود داشت اما با تأسیس مراكزی از جمله دانشگاه حضرت معصومه(س) و دانشگاه صنعتی قم این كمبود تا حدی مرتفع شد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان داوطلبین استان قم جهت ورود به دانشگاه و نسبت آن با ظرفیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان اظهار داشت: توسعه آموزش عالی در استان در طی سال های گذشته موجب گردیده است تا حدود 60 درصد داوطلبین قمی بتوانند در استان قم ادامه تحصیل دهند كه این میزان از طریق توسعه و تنوع رشته ای مراكز موجود قابل افزایش است.

دكتر باقری ثالث افزود: تحصیل دانشجویان در استان محل سكونت خود خواسته و دغدغه به حق دانشجویان و خانواده های آنان است و در صورت تحقق آن بسیاری از معضلات و مشكلات مرتفع می گردد.

وی در پایان از همه دست اندركاران و مردم خواست تا در جهت توسعه مراكز آموزش عالی استان تلاش كنند، كما اینكه تاكنون نیز از هیچ كوششی فروگذار نكرده اند.

پایان خبر

93/06/11