آيين آغاز سال تحصيلي 94-1393 دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم سال تحصیلی جدید در دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور رسمی آغاز و پس از این مراسم دانشجویان روانه كلاس های درس شدند.

در ابتدای این مراسم دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنانی ضمن گرامی داشت فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانشجویان، اساتید و كاركنان و به ویژه دانشجویان ورودی جدید موفقیت این دانشجویان در آزمون سراسری را نیز تبریك گفت.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنان خود با اشاره به پیشینیه دانشگاه حضرت معصومه(س) از بدو تأسیس تا كنون خاطرنشان كرد: بالا بودن سطح آموزش در این دانشگاه همواره مورد تأكید دست اندركاران این مركز علمی بوده است
دكتر باقری با اشاره به قبولی دانش آموختگان دانشگاه در مقاطع بالاتر اظهار داشت: به لطف خدا امسال در یكی از رشته های دانشگاه شاهد قبولی صد در صدی داوطلبان در آزمون كارشناسی ارشد بوده ایم.
وی با اشاره به اقبال دانش آموختگان دانشگاه در ورود به فضای كسب و كار نیز افزود: دانش آموختگان دانشگاه در بسیاری از آزمون ها و نیز در فرآیند گزینش و جذب دستگاه های دولتی و خصوصی بسیار موفق بوده اند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های بی شائبه مراجع معظم تقلید، علما و بزرگان كشور به ویژه حمایت مجموعه دولت از این دانشگاه، از این حمایت ها قدردانی نموده و مایه دلگرمی دست اندر كاران دانشگاه دانست.
دكتر باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به فضای خوابگاهی در اختیار دانشگاه نیز اظهار داشت: خوشبختانه در طول چند سال گذشته با در اختیار گرفتن بخشی از مجموعه خوابگاهی مفید توانسته ایم شرایط نسبتاً مطلوبی را در این خوابگاه فراهم نماییم.
وی در عین حال خاطرنشان كرد: مجموعه خوابگاهی در اختیار به صورت خودگردان بوده و دانشجویان می بایست بابت استفاده از آن شهریه پرداخت نمایند ولی به منظور رفاه آنان حدود نیمی از هزینه ها در قالب یارانه و با حمایت دانشگاه پرداخت می شود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از اظهارات خود به سایر خدمات رفاهی دانشجویان به نظیر تأمین غذای با كیفیت و به نرخ مصوب، سرویس ایاب و ذهاب، بیمه و تسهیلات، امكانات ورزشی و برنامه های فوق برنامه و مفرح برای دانشجویان اشاره نموده و تأكید كرد: تمام تلاش مسؤلین دانشگاه در جهت ارتقای كیفی خدمات رسانی بوده است.

در بخش دیگری از این مراسم علی اكبر مرتضایی قهرودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در سخنانی ضمن تبریك فرارسیدن سال تحصیلی جدید، حضور در دانشگاه حضرت معصومه(س) و آشنایی با سطح كیفی این دانشگاه را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت باید از كادر مدیریتی این دانشگاه كه با تلاش بسیار سعی در فراهم آوردن شرایط بهتر جهت تحصیل دانشجویان این دانشگاه را دارند قدردانی نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابلاغ سلام و درود استاندار قم حضرت حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش به دانشجویان این دانشگاه از آنان خواست تا از فرصت دانشجویی بهترین بهره ها را ببرند.
مرتضایی قهرودی ادامه داد: آنچه موجب رونق و شهرت یك مركز علمی می شود، دانشجویان، اساتید و فعالیت های علمی است كه در آن نهاد علمی صورت می پذیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اهتمام استانداری قم به عنوان نماینده دولت در استان به منظور حمایت از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی استان وعده داد: حداكثر حمایت از توسعه این دانشگاه به خصوص از فضای در حال احداث آن صورت پذیرد.
مرتضایی قهرودی در پایان اظهار امیدواری كرد: روند رو به رشد دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنان پایدار و استوار ادامه پیدا كرده و آینده نزدیك در زمره برترین دانشگاه های كشور قرار گیرد كما اینكه اكنون نیز تا رسیدن به این سطح راه چندانی باقی نمانده است.
سپس در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در سخنانی با اشاره به فضای معنوی شهر مقدس قم از دانشجویان خواست از این فضای معنوی حداكثر استفاده را ببرند.
آخوندزاده حرم مطهر كریمه اهل بیت(س) را در شهر قم به عنوان یك مزیت ممتاز دانسته و بر ارتباط بیشتر دانشجویان با این حرم شریف تأكید كرد.
دكتر سید حسام الدین لسانی مدیر آموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه نیز در سخنانی به طرح برخی سؤالات و ابهامات موجود برای دانشجویان ورودی سال 1393 پیرامون مسائل آموزشی پرداخت و در خلال سخنان خود به آنان پاسخ داد.
پس از این مراسم دانشجویان ورودی سال 1393 دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور در كلاس های درس ضمن آشنایی با مدیران گروه های آموزشی خود و شنیدن توضیحات آنان سال تحصیلی جدید كه مقارن با شروع مرحله تازه ای از زندگی آنان است را شروع كردند.


پایان خبر
93/06/30