مراسم در آستان مهر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

صبح امروز در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و طی مراسمی با عنوان در آستان مهر بیش از بیش پنج هزار دانشجوی استان قم سال تحصیلی جدید را به طور رسمی آغاز كردند.

در این مراسم كه با محوریت استانداری قم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و نیز با مشاركت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان قم از جمله دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، استاندار قم در سخنانی ضمن تبریك دهه ولایت و آغاز سال تحصیلی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان در راه علم و دانش اندوزی باید به ائمه ی اطهار علیهم السلام تمسك بجویند.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش اظهار داشت: ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری بر فراز قله های علم و دانش ایستاده است.
 وی با اشاره به نبوغ و پشتكار جوانان ایرانی در عرصه های مختلف علمی اضافه كرد: كسب رتبه های برتر المپیادهای بین المللی از جمله ریاضیات، فیزیك و علوم مرتبط با فناوری نشان از برتری و استعداد خاص ایرانیان دارد.


 استاندار قم دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را بیانگر غیرت ملی و جهد دانشمندان جوان ایرانی دانست و افزود: دانش هسته ای به همت متخصصین داخلی بومی شده و سبب افتخار آفرینی برای رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور ایران گشته است.
 مقام عالی دولت در استان همچنین برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان قم در جوار حرم حضرت معصومه (س) را اقدام معنوی و قابل تحسین عنوان و خاطرنشان كرد: دانشجویان باید با تمسك به ائمه ی اطهار علیهم السلام در راه علم آموزی و خدمت به میهن عزیز اسلامی تلاش دوچندان داشته باشند.
آیت اله سیدمحمد سعیدی نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حضور دانشجویان در قم و تجدید بیعت آنها با ولادت گفت: تجدید بیعت شما با مقام ولایت، بیعت با نماینده اهل بیت علیهم السلام است. دانشجویان باید برای اعتلای کلمه الله در سنگر دانشگاه تلاش  کنند تا آینده کشور را در مسیر تعالی قرار دهند.


تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، قرار داشتن در مسیر ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام و استقامت در این مسیر را از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت: ما باید از خدا بخواهیم تا هیچ گاه از این مسیری که در آن قرار گرفته ایم، فاصله نگیریم.
شایان ذكر است: در این مراسم معنوی آیین خطبه خوانی نیز با حضور مسؤلین، اساتید، كاركنان و دانشجویان شركت كننده برگزار شد.