مراسم جشن دهه ولايت و امامت در دانشگاه برگزار شد

صبح روز دوشنبه 14 مهرماه سال جاری به مناسبت فرارسیدن ایام دهه ولایت و امامت مراسم جشنی به همت مدیریت امور فرهنگی دانشگاه در سالن همایش های امام علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی سخنانی ضمن تبریك دهه ولایت و امات با قرائت آیه شریفه انما ولیكم الله و الذین آمنوا یقیمون الصلوه و یؤتون الزكاته و هم راكعون به تبیین فضائل امیر مؤمنان حضرت علی(ع) پرداخت.
آخوندزاده در ادامه با بیان اینكه باید به شیعه بودن خود افتخار نماییم اظهار داشت: در قرآن كریم آیات بسیاری پیرامون امیرمؤمنان آمده است كه آیه فوق یكی از این آیات است.
وی افزود: علاوه بر آیات كتاب خدا روایات بسیاری در بیان فضلیت های حضرت علی(ع) وجود دارد آن چنان كه در شهر مدینه و مكه جایی نیست كه در آن قدم گذاری و نام امیرالمؤنین(ع) را به بزرگی یاد نكرده باشند.
آخوندزاده در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رشادت ها و دلیری های حضرت علی(ع) در همراهی ایشان با پیامبر اكرم(ص)  و جنگ علیه كفار به ویژه در جنگ احد و خندق افزود: این همراهی به قدری ارزشمند بود كه رسول خدا(ص) در بیان اهمیت آن می فرمود: ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین و یا دربیانی دیگر رسول مكرم اسلام(ص) فرمود: لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار.
در بخش دیگری از این مراسم تئاتری شاد و مهیج توسط یكی از گروه های تئاتر شهر قم برگزار شد.
در پایان نیز مهدی حیدرزداده یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مولودی خوانی و مداحی در شأن مولا امیر المؤمنین(ع) پرداخت.
پایان خبر
93/07/14