هفتمين يادواره شهداي دانش(... تا وصال) برگزار شد.

صبح امروز هفتمین یادواره شهدای دانش با حضور خانواده های معظم شهیدا حسن تهرانی مقدم و محمد معماریان در سالن همایش های امام علی(ع) دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم با شكوه كه با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد، دكتر باقری ثالث در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید تهرانی مقدم و شهید معماریان به تلاش های گسترده شهید تهرانی مقدم اشاره كرد و اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم از جمله بزرگانی بود كه علم و دانش را با عمل همراه كرد و برای عزت و سرفرازی كشور عزیزمان اهتمام ورزید.
دكتر باقری ثالث در ادامه با بیان اینكه دشمن گمان می كند كه با به خاك و خون كشیدن عزیزان ما می تواند مانع حركت ملت ایران در مسیر پیشرفت علمی و فناوری شود خاطرنشان كرد: یكی از ویژگی های شهید تهرانی مقدم این بود كه افراد خوبی را برای جانشینی خود تربیت كرد و به لطف خدا امروز ثمره تلاش ها و مجاهدت های شهید تهرانی مقدم و همكاران وی به بار نشسته و شاهد آن می باشیم.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی داشت روز دانشجو افزود: دانشجویان عزیز ما باید ادامه دهنده و رهرو واقعی این شهید بزرگوار و سایر شهدای بزرگوار باشند.
دكتر باقری در بخش پایانی سخنان خود ضمن یادآوری یادواره های گذشته افزود: در طول چند سال گذشته این دانشگاه مفتخر بوده تا میزبان خانواده های معظم عرصه جهاد علمی كشور باشد و و محضر خانواده های این عزیزان كسب فیض نماید.
ان شاءاله در ادامه نیز بتوان از رهنمودهای ارزشمند شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد علمی بهره مندشد.


در ادامه این مراسم مادر شهید معماریان نیز در سخنانی ضمن بیان خاطراتی از این شهید والامقام به بیان اثرات اعجاب آوری كه بر اثر دعا و توسل در حق وی روی می¬دهد، پرداخت. وی همچنین به دانشجویان یادآور شد تا از یاد شهدا غافل نگشته و در هنگام گررفتاری و مشكلات روزمره از آنان مدد جویند تا به بركت آبروی این عزیزان مشكلاتشان مرتفع گردد.
سپس مرثیه خوانی و مداحی برای شهدا عنوان دیگر برنامه این یادواره بود كه توسط یكی از مداحان اهل بیت(ع) اجرا شد.
در بخش دیگری از این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین ذاكری مشاور استاندار و مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری قم در سخنان كوتاهی هدف از برگزاری چنین مراسم هایی را تذكر و یادآوری دانست و ضمن بیان خاطره ای از شهید معماریان اظهار امیدواری كرد: همه در مسیر این شهدای والامقام حركت نمایند و با عمل خود موجبات خشنودی حضرت ولی عصر(عج) را فراهم آورند.
وی در پایان از دانشجویان حاضر خواست تا در مسیر سربازی حضرت ولی عصر(عج) گام برداشته و بتوانند تربیت كننده سرباز برای امام زمان(عج) باشند.
پس از سخنان مشاور استاندار و مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری قم نوبت به اجرای برنامه روایتگری توسط استاد نقیبی شد و وی با اجرای برنامه ای تحت عنوان عطر عاشقی فضای مراسم را به شدت تحت تأثیر قرار داد.


پس از اجرای برنامه روایتگری، تجلیل از مادر شهید معماریان، همسر شهید تهرانی مقدم و دختر شهید تهرانی مقدم توسط ریاست دانشگاه و مشاور استاندار صورت پذیرفت.
بخش پایانی این یادواره نیز اختصاص به بیان خاطرات و سخنان صبیه سردارشهید حسن تهرانی مقدم داشت.
پایان خبر
93/09/17