سمینار تخصصی نقش حسابداری در توسعه جوامع در دانشگاه برگزار شد

سمینار تخصصی نقش حسابداری در توسعه جوامع صبح امروز به همت انجمن علمی حسابداری دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این سمینار که به مناسبت هفته حسابدار برگزار شد دکتر هادی سحابی مدیرکل امور مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر سحابی در این سمینار ثروت دنیای امروز را مسأله اطلاعات دانست به تبیین نقش حرفه ای حسابدار در این در فرآیند توسعه جوامع پرداخت.
دکتر سحابی عوامل اصلی توسعه جوامع را حول محور اطلاع و بهره مندی از سرمایه های اجتماعی، سرمایه های انسانی و استراتژی دانست.
وی در تبیین نقش سرمایه های اجتماعی به ویژگی های شخصیتی اشاره کرد و با ذکر مثالی در این زمینه به یک دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: شخصیت دانشجویان یک دانشگاه بر تمام خروجی و ورودی های آن تأثیر گذار است.
مدیرکل امور مالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در ادامه و در تبیین نقش سرمایه های انسانی، شناخت عواملی را از قبیل سن، جنس، سطح تحصیلات و تجربه و نوآوری را در برخورداری از سرمایه های انسانی مؤثر دانشت.
وی همچنین در تبیین عامل سوم استراتژی را لازمه توسعه دانست و بر ضرورت داشتن آن تأکید کرد.
سحابی عوامل مهم در استراتژی را تبیین دانش بازار، پویایی بازار و گرایش رقابتی آن دانست و گفت: در تدوین این استراتژی باید این عوامل مد نظر قرار گیرد.


پیش از سخنان مدیرکل امور مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پریسا سادات بهبهانی نیا مدیر گروه حسابداری دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک هفته جهانی حسابداری به تبیین برخی از فعالیت انجمن علمی این پرداخت و اقدامات این تشکل را ستود.
وی با اشاره به استعداد دانشجویان دانشگاه به قبولی آنان در آزمون کارشناسی ارشد پرداخت و گفت: دانش آموختگان دانشگاه در زمینه ورود به فضای کسب و کار نیز موفق عمل نموده اند.
در پایان این سمینار منتخب گروه آریاس به اجرای موسیقی آیینی به مناسبت ایام اربعین سالار شهیدان پرداختند.
پایان خبر
93/09/19