پیام رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش فناوری دکتر علی رضا باقری ثالث در پیامی فرارسیدن این هفته را گرامی داشت.

متن کامل این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از راهبردهای اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور به آن پرداخته شده و همواره مورد عنایت و تأکید رهبری فرزانه انقلاب قرار گرفته است توجه اساسی به مسأله پژوهش و تولید علم است.
خوشبختانه رشد علمی کشور در سال های اخیر نیز حاصل این توجه شایسته است. لکن پرداختن به مسأله پژوهش در کشور زمانی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد که پژوهش های صورت گرفته مسأله ای از مسائل متعددکشور را مرتفع نماید.
هفته ملی پژوهش و فناوری فرصت مغتنمی را ایجاد نموده تا صاحبنظران و پژوهشگران دور هم جمع شده و به بحث تبادل نظر پیرامون راهکارهای عملی پژوهش های هدفمند بپردازند.
صد البته که حاصل تلاش های خستگی ناپذیر پژوهشگران کشور تا کنون توانسته است در حل مشکلات کشور گره گشا باشد. عزت و سربلندی امروز کشور و عبور از تنگناها و مشکلات بسیاری که دشمنان کینه توز ملت بزرگ ایران برای کند کردن حرکت شتابان پیشرفت ایجاد نموده اند، محصول مجاهدت فرزندان ملت در عرصه پژوهش است و این عزیزان در راه مجاهدت علمی شهدای گرانقدری را تقدیم این نظام الهی و کشور عزیز نموده اند که به روح بلندشان درود می فرستم.
در این مجال بر خود لازم می دانم ضمن گرامی داشت این هفته به همه پژوهشگران و اصحاب قلم و اندیشه تبریک عرض نمایم.
بدون تردید ملت بیدار ایران نیز قدردان این تلاش های گسترده می باشند.
همچنین ضمن تشکر از حمایت های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از امر مهم پژوهش، حمایت های بیش از پیش دولت خدمتگزار در تخصیص اعتبارات پژوهشی به نهادهای علمی و پژوهشی به منظور حمایت از پژوهش های مسأله محور را تقاضا می نمایم.
علی رضا باقری ثالث
پایان خبر
93/09/20