دیدار رییس و تنی چند از کارکنان دانشگاه با خانواده معظم شهدا

بعد از ظهر امروز و در سومین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رییس و تنی چند از کارکنان دانشگاه با خانواده معظم سه تن از شهدای انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سیدمهدی محدث مشاور امور ایثارگران، رسول عباسی مدیر امور فرهنگی و محمدامین بنایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و ناصر کریمی مسؤل معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و چند تن از کارشناسان دانشگاه حضور داشتند، دکتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنانی ضمن گرامی داشت ایام پیروزی انقلاب و ادای احترام به ساحت شهدا و امام راحل، این ایام را فرصت مغتنی دانست تا با حضور در منازل شهدا و دیدار با خانواده معظم آنان یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داشت.
وی با بیان اینکه همه ما امروز باید به واسطه استقرار چنین نظامی و رهایی از طاغوت گذشته خدا را شکر نماییم افزود: لطف خدا، رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و از خود گذشتگی شهدا از مهم ترین عواملی بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
دکتر باقری ثالث در ادامه افزود: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع  مقدس از چنان ایمان و تقوایی برخوردار بوند که گویی از قبل برای دستیابی به چنین توفیقی انتخاب شده بودند.


وی با اشاره به خلوص نیت شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: شاکله و همه دستاوردهای انقلاب و جنگ تحمیلی نتیجه خلوص نیتی بود که آن زمان در بین مردم و انقلابیون وجود داشت و امروز نیز آن خلوص نیت در بین جوانان کشور در عرصه علم و فناوری است.
باقری ادامه داد: مردم انقلابی آن روز هرگز به دنبال پست و مقام و شهرت و امتیازی نبوده و تنها هدفشان رضایت خدا و اعتلای کشور عزیزمان بود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: کسب روحیه مضاعف خدمتگزاری از خانواده معظم شهدا، یادآوری روحیه و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و انتقال این روحیه به دانشجویان و کارکنان را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دیدارها دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از همان سال های ابتدایی تأسیس دانشگاه توفیق شرف یابی به محضر خانواده معظم شهدا را داشته ایم.
در این دیدارها، سیدمهدی محدث مشاور امور ایثارگران دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز به ذکر خاطراتی از شهدای انقلاب اسلامی می پرداخت.
همچنین ناصر کریمی که به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، رییس دانشگاه را همراهی می کرد، به وضعیت خانواده شهدا رسیدگی کرد. و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
شایان ذکر است: در این دیدار که با خانواده شهیدان والا مقام صورت گرفت، اعضای خانواده این شهیدان به ذکر خاطراتی از سیره و نحوه به شهادت رسیدن شهیدشان پرداختند.
پایان خبر

93/11/14