رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) سخنران نماز جمعه اين هفته پرديسان قم بود

دکتر علی رضا باقری ثالث، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) با حضور در جمع نمازگزاران نماز سیاسی عبادی جمعه پردیسان قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با از گرامی داشت ایام خجسته پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تحلیل نقش دانشگاه ها در اعتلای جایگاه کشور پرداخت.
باقری ثالث با بیان تاریخچه ورود آموزش عالی به کشور و تشکیل اولین دانشگاه منسجم به پیشنهاد پروفسور حسابی با نام دانشگاه تهران گفت: دانشگاه های کشور چه قبل و چه بعد از انقلاب علاوه بر ایفای نقش علمی، در عرصه فرهنگ و سیاست نیز نقاط عطفی را در تاریخ این سرزمین رقم زده اند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به حضور گسترده دانشگاهیان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس اشاره نموده و گفت: اکثر فرماندهان دفاع مقدس نخبه های علمی کشور بوده اند و به کار گیری اصول علمی در رهبری عملیات های جنگی در آن زمان ابرقدرت ها را انگشت بر دهان نمود.
وی جایگاه چشمگیر علمی حال حاضر کشور را نیز نتیجه تلاش های مسوولان و دانشگاهیان در عرصه پژوهش و فناوری دانسته و ادامه داد: این که دشمنان می خواهند کشور را در بحث هسته ای و حوزه های دیگر به عقب نشینی وادار کنند نشان می دهد که حوزه ی علم و فناوری در این کشور بسیار وسیع و پیشرفته شده و این به برکت خون شهدای جهاد علمی است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) در ادامه سخنان خود به مقایسه آمار مربوط به علم و فناوری در دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت.
وی گفت: قبل از انقلاب 499 مقاله علمی معتبر داشتیم که این آمار در سال 1391 به بیش از 25 هزار مقاله رسید؛ نتیجه لین مقالات رشد علمی 11 برابری ایران نسبت به رشد علمی جهانی و همچنین احراز رتبه شانزدهم علمی بین کشورهای دنیاست.
وی فعالیت بیش از 2400 مرکز آموزش عالی در کشور را نتیجه سیاستگذاری نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری دانست و گفت: با وجود دانشجویان فعال و علاقه مند به اعتلای میهن اسلامی انشاء ا... شاهد رشد علمی بیشتری در حوزه های مختلف علمی خواهیم بود.
پایان خبر
93/11/17