مدیر مرکز امام علی(ع) ایالت تیچینوی سوئیس در دانشگاه حضرت معصومه (س):
دانشگاه تک جنسیتی با رویکرد اسلامی، آسیب های اجتماعی مربوط به بانوان دانشجو در غرب را کاهش می دهد

مدیر مرکز امام علی (ع) ایالت تیچینو سوییس در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه (س) ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی با رویکرد اسلامی در غرب را از راه های کاهش آسیب های اجتماعی مربوط به دانشجویان دختر به ویژه مسلمانان دانست.

دکتر سید علی حسینی با اشاره به مشکلات جوامع غربی در ایجاد امنیت اجتماعی زنان، نشر دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران نسبت به حوزه زنان را در کشور های غربی لازم دانست وگفت: کلید حل بسیاری از این مشکلات رویکرد های اسلامی با مبانی فطری است. زنان مسلمان در کشور های غربی برای استفاده از مراکز علمی مختلط با مشکلات زیادی روبرو هستند و به اعتقاد ما تأسیس دانشگاه های تک جنسیتی می تواند بسیاری از این مشکلات را رفع کند.

وی اجرای نمونه کوچکی از فوق برنامه های تفکیک جنسیتی در کلاس های تابستانه در لوگانوی سوییس را مورد توجه قرار داد و افزود: بسیاری از اهالی شهر  لوگانو و حومه آن استقبال خوبی از این طرح داشتند و تقاضای دائمی شدن این فضا های آموزشی را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مقتدا حسینی ابهری، موسس مرکز امام علی (ع) تیچینوی سوئیس نیز وجود فضای امن را لازمه  نقش آفرینی اجتماعی زنان در جامعه دانست و اذعان کرد: بر این اساس تحصیل در دانشگاه تک جنسیتی محدودیت نیست بلکه نوعی  تسهیلات است. وی ادامه داد: جوامع غربی دیدگاهی حداقلی به اسلام دارند و مهم ترین وظیفه مراکز اسلامی در این کشور ها تکمیل و تقویت مبانی و اندیشه های اسلام به کمک نمونه های عملی آن است.

دکتر ابراهیم عبدی پور فرد، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز با تاکید بر اهمیت توسعه دانشگاه های تک جنسیتی گفت: علاوه بر ایجاد فضاهای آموزشی امن با حداقل آسیب های اخلاقی، توانمندسازی دانشجویان و کسب مهارت های لازم برای ارتباط صحیح و سالم با جامعه نیز الزامی است.

 وی افزود: اینچنین نیست که دانشجویان این دانشگاه در فضایی بسته و ایزوله به تحصیل مشغول باشند، بلکه با برنامه های هدفمندی که برای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه تدوین شده و در حال اجراست، توانایی های مهارتی و تعاملی دانشجویان را تقویت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) همچنین، برگزاری کنفرانس های علمی فرهنگی، انتقال تجربیات، و اجرای مقدمات جذب دانشجویان خارجی، بویژه مسلمانان مقیم سوئیس پس از اخذ مجوز های لازم را از زمینه های همکاری بین این دانشگاه و مرکز اسلامی امام علی (ع) دانست.