دبیر ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه حضرت معصومه (س):
خدمات خیرین حامی علم و فناوری در حوزه کار آفرینی، بسیاری از مسائل فرهنگی جوانان را حل می کند

مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جمع اعضای هیات مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س)، حمایت خیرین از توسعه زیرساخت های لازم برای کارآفرینی را حلال بسیاری از مسایل اقتصادی و فرهنگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانست.

دکتر حسین عسکریان ابیانه ضمن پاسداشت خدمات خیرین حامی علم و فناوری گفت: در حال حاضر اکثر این خدمات در ساخت و ساز ابنیه متمرکز شده است، حال آنکه اگر مراکز آموزش عالی، خدمات نیکوکاران را به سمت تحصیلات، توانمند سازی و مهارت آموزی دانشجویان سوق دهند، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

معاون سابق اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، به امکان استفاده مراکز آموزش عالی دولتی از قوانین حمایتی همچون تبصره توازن و استفاده از اعتبارات استانی اشاره نمود و گفت: علاوه بر امکانات این چنینی، ستاد خیرین وزارت علوم در حال رایزنی با مراجع ذیربط برای تسهیل راه های پیش روی خیرین برای حمایت از آموزش عالی کشور است.

وی افزود: علاوه بر راه هایی که بر اساس پیش بینی های قانونی قابل احصاء است، روش های دیگری مانند کسب اجازه از مراجع عظام تقلید برای صرف وجوهات شرعی در پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی کشور، کمک شایانی به حضور پر رنگ تر خیرین در این امر خداپسندانه خواهد کرد.

دکتر عسکریان ابیانه بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی را دوستدار و علاقه مند به پیشرفت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: باید با ایجاد ارتباط موثر و مستمر با این عزیزان و کاهش موانع برای دریافت کمک های آنان، از این ظرفیت نیز بیشتر استفاده کنیم.

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن استقبال از احداث نیروگاه خورشیدی 120 کیلو واتی در دانشگاه حضرت معصومه‌(س) با حمایت خیرین اظهار داشت: طرح هایی از این دست که اجرای آن عوایدی مستمر در پی دارد الگوی مناسبی برای دیگر مراکز علمی است و این ستاد اقدامات لازم را برای احداث نیروگاه مذکور در کنار پروژه های دیگر این دانشگاه نظیر خوابگاه دانشجویی با جدیت پیگیری خواهد کرد.

مشاور وزیر علوم گفت: مطالب مربوط به خیرین در وزارت علوم عنوانی حاشیه ای نیست و با عنایات وزیر محترم علوم به این مقوله و پیشبرد امور بر اساس برنامه راهبردی این ستاد، انشاءالله در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری ناشی از حمایت خیرین حامی علم و فناوری خواهیم بود.