رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س):
سیستم آموزش محور، مشکل امروز دانشگاه‌های ایران است

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س)در مراسم نکوداشت هفته پژوهش، آموزش محوری را از مشکلات دانشگاه‌های ایران دانست و گفت: آموزش باید همراه با اندیشه ورزی و پژوهش باشد تا یافته ها و دانش بشری را توسعه دهد.

در این مراسم دکتر ابراهیم عبدی‌پور ضمن تبریک  به مناسبت هفته پژوهش، دانشگاه را در معنای حقیقی، بستر تولید علم و پرورش انسان متعهد متخصص دانست و افزود: این هدف مهم تنها با پژوهش به دست می‌آید و در این مسیر، اساتید باید در کنار آموزش، اندیشیدن را به دانشجو یاد دهند تا خود مرزهای دانش را طی کند.


رئیس دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مشکل بسیاری از دانشگاه‌های ما این است که پژوهش محور نیستند و صرفا بر محور آموزش عمل می‌کنند، در حالیکه برای آموزش صحیح هم باید پژوهش صورت بگیرد؛ به گونه‌ای که آسیب‌ها و مشکلات جامعه را شناسایی و حل کند و در نهایت به توسعه صنعت بیانجامد.
وی خطاب به اعضای هیئت علمی و اساتید گفت: باید بیش از دو سوم وقت اعضای هیات علمی دانشگاه ها صرف مطالعه، پژوهش و تولید علم و مابقی آن صرف تعلیم و آموزش شود، تا بتوانیم خود را از این عقب ماندگی تاریخی برهانیم.
 دکتر عبدی‌پور در پایان با اشاره به نقش پررنگ تمدن ایران و اسلام در تاریخ گفت: در طول تاریخ، ایران  و اسلام بستر علم و تمدن بودند و اگر بخواهیم ایران اسلامی را به جایگاه واقعی که استحقاق آن را دارد برسانیم باید پژوهش در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم انسانی را جدی بگیریم تا وامدار اندیشمندان غربی نباشیم.
در پایان مراسم نکوداشت روز پژوهش که با حضور معاونین، مدیران، اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد از آیت الله مصطفوی‌نیا اولین هیئت علمی بازنشسته دانشگاه و همچنین از خانم دکتر جامی پور، آقایان دکتر رفعت و فلاح از اعضای هیات علمی دانشگاه، آقایان باقری ثالث، ذوالقدر و خانم موسوی هاشمی از کارکنان دانشگاه و خانم ها کاظمی و شهابی نژاد از دانشجویان به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه در سال 1397 تجلیل به عمل آمد.

تهیه خبر: پردیس حسینی