رييس دانشگاه حضرت معصومه(س):
فاصله موجود تا سطح مطلوب مهارت ورزی در دانشگاه ها کاهش یابد/ دانش آموختگان باید انسان های فرهیخته ی جامعه باشند

دكتر ابراهیم عبدی پور فرد در نهمین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: دانشگاه های ما از حیث تربیت انسان متخصص، تا سطح مطلوب مهارت ورزی، فاصله دارند؛

در این مراسم، دكتر عبدی پور با اشاره به ایه شریفه "مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ" و گرامیداشت روز زن، بیان كرد: این آیه معانی گسترده‌ای دارد و نشان می دهد بر خلاف دیگر جوامع و ادیان غیر توحیدی كه جایگاه شایسته ای برای زن قائل نیستند؛ در جوامع توحیدی به ویژه جامعه اسلامی، زن، جایگاه و مقام والایی دارد.

وی در حضور دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه (س) و خانواده آنان،  ادامه داد: انسان مومنی كه تمام عمر خود را صرف تحصیل علم و انجام عمل صالح كند قطعا به حیات طیبه می رسد؛ بدون توجه به جنسیت او، خواه مرد باشد یا زن، رسد آدمی به جایی كه بجز خدا نبیند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:‌ علم بالاترین ثروت است و اگر باشد تولید ثروت می كند. ارزش انسان ها به ثروت و مقام نیست بلكه به علم و معرفت ، ایمان و عمل صالح است.

دكتر عبدی پور فرد، دانشگاه را مهم ترین نهاد اجتماعی هر جامعه خواند و گفت: دانشگاه مرجع تعلیم و تربیت است كه دانشجویان می توانند از ظرفیت های آن، برای رشد و تعالی بهره مند شوند.

وی افزود: دانشگاه كاركردهای مهمی دارد و مهم ترین آن تولید علم است. بدون تردید، جوامع برای رشد و پیشرفت نیازمند علم، دانش و تكنولوژی هستند و قطعا جامعه ای كه تنها به ثروت های مادی و منابع طبیعی اش متكی باشد و به اندازه كافی از تكنولوژی و علم روز برخوردار نباشد، در رسیدن به رفاه و پیشرفت و كمال موفق نخواهد بود.

 رئیس دانشگاه دولتی حضرت معصومه(س) ادامه داد: كاركرد دیگر برای دانشگاه ها، تربیت انسان متخصص است تا دانش آموختگان بتوانند بر اساس تخصص و مهارتی كه پیدا كرده اند در حرفه مناسب و درخور شان خود مشغول شوند؛ اما متاسفانه دانشگاه های ما از حیث تربیت انسان متخصص عملكرد مطلوبی ندارند و تا سطح مطلوب مهارت ورزی، فاصله داریم؛‌ من ازاین جهت از دانش‌آموختگان دانشگاهم معذرت می خواهم.

 وی با اشاره به تدوین برنامه های مهارت آموزی و تلاش برای اشتغال پذیری رشته های تحصیلی دانشگاه ها  اظهار داشت: در دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز این برنامه ها به كمك اعضای محترم هیئت علمی و اساتید در حال اجراست.

دكتر ابراهیم عبدی پور فرد در نهایت مهم ترین وظیفه دانشجویان و دانش آموختگان را تعهد به کشور خواند و گفت: تربیت انسان متعهد از وظایف دانشگاه هاست و دانشجویان و دانش آموختگان موظف اند تا در جامعه با هر مهارت و تخصص، انسانی متعهد و فرهیخته ای اجتماعی باشند؛ هنجارهای درست را در جامعه ترویج كنند و از ناهنجاری هایی كه امروزه گریبان جامعه را گرفته بكاهند و در جهت زندگی سالم گام نهند و عضو مفید جامعه باشند.

این مراسم با برنامه های شاد و متنوع و تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی، فعالین فرهنگی و کارآفرین دانشگاه همراه بود و با اهدای تندیس یادبود به همه دانش آموختگان دانشگاه پایان یافت.