رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س):
شهدا برای دفاع از ارزش‌های اخلاقی و فضیلت های انسانی شهید شدند

دکتر ابراهیم عبدی پور فرد در یادواره شهدای بی نشان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت:شهدا چراغ راه ما هستند و برای ساختن جامعه ای سالم و رو به پیشرفت، جان خود را فدا کردند اما هنوز اهداف شهدا به طور کامل محقق نشده است.

دومین یادواره شهدای بی نشان دانشگاه حضرت معصومه(س)، به همت بسیج دانشجویی، همزمان با سالروز تدفین این دو شهید گمنام، در سالن همایش‌های دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

در این یادواره دکتر ابراهیم عبدی‌پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: خدا را شاکرم که در دانشگاه حضرت معصومه(س) میزبان دو شهید بی‌نشان هستیم، شهدایی که شاید در میان ما زمینیان مجهولند اما در نزد آسمانیان آشنا و با هویت هستند و عند ربهم یرزقون؛ ما گمان می‌کنیم که آنها مرده اند در حالیکه زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌گیرند.

 

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: این دو شهید بی نشان در دانشگاه، چراغ راه ما هستند؛ در این سرزمین انسان های والا، ایثارگر، و با معرفتی بودند که از همه چیز گذشتند تا از ارزش‌های اخلاقی و فضیلت های انسانی دفاع کنند و جامعه‌ای سالم، مومن و رو به پیشرفت بسازند، اما هنوز اهداف آنها به طور کامل محقق نشده است و باید برای رسیدن به آنچه که شهدا می‌خواستند بیشتر تلاش کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: ما تا روز قیامت و بعد از آن مدیون شهدا هستیم به ما بارها گفتند شرمنده شهدا نباشید اما من در این محفل صمیمی و معنوی می‌گویم که ما باید هر روز بگوییم"شهدا شرمنده‌ایم". 

 

نماینده نهاد معظم رهبری ادامه داد: به بهانه کار فرهنگی ماندیم و شهدا تنها ماندند. شرمنده شهداییم که کار فرهنگی نکردیم که اگر کاری فرهنگی صورت میگرفت مثل آنها، امروز اثر گذار بودیم.

وی در پایان گفت: آن زمان ضرورت ماندن را بیشتر از رفتن دانستیم اما امروز حسرت همراهی شهدا را در دل داریم.

در این مراسم حاج حسین کاجی از یادگاران دوران دفاع مقدس به روایتگری پرداخت و پس از ذکر مصائب اهل بیت توسط حاج حسین شالبافان، از خانواده شهیدان ابراهیم هادی و صدرزاده تقدیر به عمل آمد.