در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان شد:
عشق و اندیشه راه رسیدگی به شایستگی ها

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: اگر عشق واندیشه در کنار هم قرار گیرند، انسان به شایستگی ها دست خواهد یافت.

دکترابراهیم عبدی پور (س) در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانی ضمن تبریک روز مشاور و روانشناس به همکاران مرکز مشاوره دانشگاه، بیان کرد: انسان سالم کسی است درک و شناخت کافی از خودش داشته باشد و از مؤلفه های اساسی در شناخت انسان سالم گفتار و رفتار است.

وی ادامه داد: برای طی کردن مسیر زندگیِِ خود به عنوان انسان شایسته باید از ابزار متنوعی استفاده کنیم که مهمترین این ابزاها شناخت قوای درونی است، انسان سالم کسی است که همه قوای خود را متعادل کند.

وی با اشاره به سخنان حکیمان بزرگ که انسان شایسته شخصی است که عشق در سرزمین وجودش حاکم باشد، اظهار کرد: عشق محبتی است که انسان، به کمالات خداوند پیدا می کند و سبب محبت انسان به تمام موجوداتی که شایسته خوبی ها هستند می‌شود واگر اندیشه به عنوان قوه ای که توانایی شناخت درستی ها را دارد در کنار عشق استقرار یابد تمام رفتار های انسان شایسته می‌شود.

درادامه این مراسم دکتر رضا سلیقه، مدیر کل بهزیستی استان قم، بیان کرد: سلامت دارای چهار بعد اجتماعی، روانی، معنوی وجسمانی است و فردی که از سلامت جسمانی برخوردار است اما حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کند سلامت کامل ندارد.

وی ادامه داد: امید به زندگی از قبل از انقلاب تاکنون رشد 20ساله داشته و از 54 سال به 75سال رسیده است.

وی اظهار کرد: در اوایل انقلاب به سلامت جسمانی از جمله واکسیناسیون و ... توجه بیشتری شد و شایسته است که به ابعاد دیگر سلامت نیز توجه شود و در کنار پزشک خانواده نقش مشاوره خانواده نیز باید در جامعه پررنگ شود.

وی با اشاره بر اینکه بیماری جسمانی فرد را درگیر می‌کند اما بیماری روانی یک جامعه را درگیر می‌کند عنوان کرد: درنبود سلامت روانی، سلامت جسمانی نیز از بین می‌رود.

سلیقه در پایان سخنان خود افزود: معلول شخصی نیست که یک عضو ندارد بلکه شخصی است که در سلامت کامل توانایی شکر گذاری ندارد.

دکتر الهام فتحی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز در پایان این همایش با اشاره به اینکه از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود، عنوان کرد: افزایش چشمگیر بیماران روانی، اعتیاد وطلاق بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: علت این افزایش تغییر سبک جامعه است و همه ی کشورهایی که از تونل سنت به مدرنیته می‌روند شاهد این آسیب هستند.

فتحی با اشاره بر اینکه بهترین راه حل برای مواجه با این مشکلات پیشگیری است، تصریح کرد: پیشگیری در سه سطح طبقه بندی می‌شود و پیشگیری اولیه در بر گیرنده تمام افراد جامعه است که بسیار موثر تر از دیگر پیشگیری ها است.

این مراسم با معرفی کانون همیاران سلامت دانشگاه، اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقه کتاب خوانی اثر مرکب و اجرای گروه سرود دانش آموزان خارجی همراه بود.