آیین غرس نهال های باغ پسته چهار هکتاری در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

همزمان با هفته منابع طبیعی، آیین غرس نهال های باغ پسته ی مجموعه یک صد هکتاری دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم که به منظور بزرگداشت هفته منابع طبیعی برگزار شده بود تنی چند از مدیران استانی ، استادان و كاركنان دانشگاه ها، دانشجویان، قهرمانان ورزشی استان در سطح بین المللی نیز حضور داشتند.
دکتر علی رضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س)  در سخنانی با اشاره به سیر پیشرفت عملیات عمرانی مجموعه ی یک صد هکتاری دانشگاه و برنامه ریزی برای پذیرش 10 هزار دانشجوی دختر ، به بیان اهمیت فضای سبز در شادابی  دانشجویان پرداخت و گفت: این باغ پسته با مساحت 4 هکتار و دربر داشتن 2200 درخت پسته در آینده به استفاده دانشجویان خواهد رسید.
وی اضافه نمود: علاوه بر این 4 هکتار، باغ میوه های قرآنی به مساحت یک و نیم هکتار نیز  به مجموعه باغات این دانشگاه اضافه خواهد شد تا با تکمیل 10 هکتار باغ میوه پیش بینی شده شاهد منبع اقتصادی خوبی برای این دانشگاه باشیم.


در ادامه مهندس احمد عفتان، مدیر کل منابع طبیعی استان قم از عنایت ویژه مجموعه مدیریتی دانشگاه حضرت معصومه (س)  به گسترش فضای سبز ، کاشت درختان مثمر و آبیاری بهینه قدردانی نموده و گفت این شیوه باید در تمام مراکز پایگاه اجتماعی به کار برده شود چرا که مساحت جنگل ها و باغات دست کاشت قم در حدود 13 هزار هکتار است که این رقم حتی یک درصد مساحت استان را هم تشکیل نداده و باعث کاهش سرانه فضای سبز استان به 40 متر مربع شده است.
دکتر محمود علی رکنی، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم نیز در سخنان خود به مدل بیولوژیک در طراحی شهری اشاره نموده و گفت: افزایش فضای سبز در استان علاوه بر ایجاد ریبایی های محیطی باعث کاهش آلودگی و افزایش اکسیژن هوا و در نههایت سلامت جسمی مردم می شود.
وی حل مسایل مربوط به حوزه محیط زیست را حضور جدی و همه جانبه دانشجویان و عموم مردم دانست و تاکید کرد: تنها راه برای دست یابی به ممحیط زیستی ایده آل ایجاد جریان اجتماعی در این راستاست.
در پایان این مراسم بخشی از 2200 اصله نهال پسته توسط شرکت کنندگان در این مراسم در این باغ 4 هکتاری به صورت نمادین کاشته شد.