كرسي آزاد انديشي با عنوان نقد برنامه هاي صدا و سيما و معضلات ماهواره برگزار شد.

نخستین كرسی آزاد اندیشی در سال جدید با موضوع نقد برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معضلات شبكه های ماهواره ای پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام علی(ع) دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این كرسی ابتدا دو تن از موافقان و مخالفان برنامه های صدا و سیما به طرح دیدگاه های خود پرداختند سپس حجت الاسلام حجت الاسلام عبدالهی، کار‌شناس رسانه به ایراد به بحث و بررسی در این خصوص پرداخت.
 عبدالهی در این مراسم گفت: افزایش سواد رسانه‌ای اولویت اول در مقابله با تهدیدات شبكه های ماهواره ای است.
وی تأكید كرد: اساتید و دانشجویان باید دارای سواد رسانه‌ای باشند تا بتواتتد پیام‌های مخفی و معانی كه در برنامه‌ها وجود دارد را دریافت کنند.
این كارشناس حوزه رسانه در ادامه افزود: از اثرات منفی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای تغییر ذائقه ایرانی در سبک زندگی است و این امر سبب  از بین رفتن اعتقادات و ارزش‌های درونی افراد جامعه ایرانی است.
عبدالهی با انتقاد از برخی برنامه های رسانه ملی اظهار داشت: متأسفانه بعضی اوقات در برنامه هایی از طریق صداو سیما پخش می شود به معانی و پیام های آن چندان توجه نمی شود و همین امر موجب مخاطرات فرهنگی در جامعه می گردد. 
این كارشناس حوزه رسانه  خاطرنشان کرد: بهترین شیوه مقابله با تهدیدات رسانه ای دشمن مهندسی معکوس است و ما باید در مقابله با هجمه‌های دشمن هدف آن‌ها را بشناسیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که دشمن نتواند به اهدافش برسد.
حجت الاسلام عبدالهی بیان داشت: راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه رسانه را شامل آموزش مهارت های زندگی، آموزش سواد رسانه‌ای، هویت یابی، مطالعه تاریخ، تعریف صحیح از سبک زندگی ، تعمیق باورهای دینی، آگاه سازی خانواده‌ها از تأثیرات مخرب ماهواره‌ها و زنده کردن خرده فرهنگ‌های اصیل دانست.
پایان خبر
94/01/24