انعقاد تفاهم نامه همكاري هاي علمي مشترك ميان دانشگاه حضرت معصومه(س) و المعهد الاسلامي العالي

صبح امروز در پی سفر دكتر عبدالرسول الغفاری رییس المعهد الاسلامی العالی كربلاء عراق به ایران و دیدار و گفت و گو با دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) تفاهم نامه همكاری های علمی میان آنان منعقد و به امضاء طرفین رسید.

در این تفاهم نامه بر انجام رویدادهای علمی مشترك، انجام رساله ها و طرح های پژوهشی مشترك، برگزاری مجالس مباحثه علمی در موضوعات مورد توافق نظیر فقه، علوم قرآنی و ادبیات عرب و... میان استادان و صاحبنظران دو طرف، همكاری زمینه چاپ و تألیف كتب و مجلات علمی، برگزاری دوره های آموزشی مشترك تأكید شده است.
در مراسم امضاء تفاهم نامه مشترك، دكتر عبدالرسول الغفاری در سخنانی با اشاره به زمینه های موجود در  كشور عراق به منظور گسترش بهره برداری علمی از ظرفیت های بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد: معهد الاسلامی العالی آمادگی كامل خود را جهت میزبانی از استادان دانشگاه حضرت معصومه(س) اعلام می نماید.
وی همچنین در خصوص تألیف كتب و آثار مشترك میان دانشگاه حضرت مضرت معصومه(س) و مؤسسه متبوعش تأكید نمود.
دكتر عبدالرسول الغفاری در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص معهد الاسلامی العالی اظهار داشت: در این مؤسسه دانشجویانی از عراق و شش كشور جهان در حال حاضر در دو بخش خواهران و برادران مشغول تحصیل می باشند.
دكتر الغفاری ادامه داد: عمده فعالیت مؤسسه معطوف به علوم اسلامی است و هدف از تأسیس این مؤسسه ایجاد زمینه های تربیت مبلغ دینی است.
وی در عین حال خاطرنشان كرد: در این مؤسسه علاوه بر آموزش علوم دینی و فقهی به صورت تخصصی، دانشجویان را با علوم و دانسته های روز از جمله زبان انگلیسی، علوم كامپیوتر، جامعه شناسی و... آشنا می كنیم.
آیت اله سیدكاظم مصطفوی نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه نیز كه به نمایندگی از رییس دانشگاه تفاهم نامه را مبادله نمود در سخنانی با اشاره سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از مردم مسلمان عراق در همه زمینه ها اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در تبعیت از سیاست نظام آمادگی كامل به منظور همكاری با آن مؤسسه آموزش عالی دارد و قطعاً در حد توان همكاری خواهد نمود.
دكتر مصطفوی نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم ورود مؤسسه به مباحث علم اخلاق اشاره داشت.
عضو هیأت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به رشد و توسعه كشور عراق بسیار علاقمندیم چرا كه این كشور را مانند كشور ایران می دانیم و امیدواریم به زودی از شر تروریست های خشن داعش رها گردد.  
وی در پایان امروز را روزی خوب و به یاد ماندنی برای هم دانشگاه و مؤسسه دانست و ابراز امیدواری كرد: شاهد گسترش روابط و تعاملات در آینده نزدیك باشیم.
پایان خبر
94/1/29