دومين نشست شوراي هم انديشي اساتيد دانشگاه برگزار شد

پیش از ظهر امروز در جلسه ای كه به مناسبت هفته معلم در مجتمع گردشگری زیتون و در فضایی كاملاً صمیمی منعقد گردید، دومین نشست هم اندیشی اساتید در سال جاری برگزار شد.

در این نشست كه با عنوان تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن كریم برگزار شد، آیت اله سید كاظم مصطفوی نیا در ادامه مباحث گذشته خود با قرائت آیه ای از آیات شریفه قرآن كریم اظهار داشت: بر طبق این آیه شریفه اوصافی كه خداوند برای اعتلای شخصیت انسان تعیین كرده است عبارتند از علم و ایمان.
وی علم و ایمان را از منظر دین امری تفكیك ناپذیر خواند و افزود: پرداختن صرف به علم موجب ایجاد گرایشاتی مانند لائیك و سكولار می شود و ایمان به تنهایی منجر به تحجر و جمود فكری می گردد.
ابن عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه سخنان خود وظیفه و كاركرد اصلی دانشگاه را گسترش رشد انسانی دانست.
آیت اله مصطفوی نیا هدف همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) را رشد و تكامل جامعه دانست و در تبیین مفهوم رشد آن را جان مایه تكامل علمی دانست و خاطرنشان كرد: اساساً رشد لازمه یك جامعه سلامت است.


وی در پایان  از اساتیدی كه می خواهند در میدان اصلاح و استرشاد باشند خواست تا خود را مسلح به سلاح علم كنند و خود رشد كنند تا بتوانند بر دانشجویان اثر بخش بوده تا آنان به رشد و تكامل دست پیدا كنند.
پس از سخنان حضرت آیت اله مصطفوی نیا استادان حاضر به بازدید از فضای گلخانه و دیگر فضاهای این مجموعه پرداخته و سپس نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه نمودند.

پایان خبر
94/0/16