دیدار مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی

شامگاه امروز دکتر سیدمجتبی خیام نکویی به همراه رییس و تنی چند از مسؤلین دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنانی به ارائه گزارشی روند تأسیس و پیشرفت این دانشگاه پرداخت.
در ادامه دکتر خیام نکویی در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه خیرین به حوزه علم و فناوری اظهار داشت: تجربه نشان داده است که هر کجا مردم در مسائل مختلف ورود کرده اند آن کار به سرانجام رسیده است.
خیام نکویی ادامه داد: در سال های گذشته در مسأله مدرسه سازی مشکلات بسیاری وجود داشت که با ورود خیرین به این مسأله خوشبختانه امروز در کشور مشکلی به لحاظ مدرسه سازی وجود ندارد.
عضو کمیته وقف شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه های مختلفی که تا کنون خیرین به آن ورود کرده اند اظهار داشت: با تلاش خیرین اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت و یا ساخت مسجد افتاده است.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ورود خیرین به حوزه علم و فناوری اخیراً جمعی متشکل از خیرین و واقفین و مرتبطین در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردیده و تلاش می کند تا نهضتی به منظور ورود خیرین به این حوزه شکل بگیرد.
خیام نکویی ساخت خوابگاه های دانشجویی، احداث فضاهای آموزشی و حتی حمایت از دانشجویان بی بضاعت را از جمله بسترهایی دانست که ورود خیرین و اقفین در آن ضرورت دارد.
این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: اگر بخواهیم جلوی بروز فساد در دانشگاه ها را بگیریم باید حداقل های مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهیان را تأمین نماییم و این میسر نمی شود جز با حضور خیرین. چراکه مشکلات دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری تنها با اعتبارات دولتی مرتفع نمی گردد.
خیام نکویی در پایان از مراجع تقلید خواست تا با سوق دادن خیرینی که به آنان مراجعه می کنند در این مسیر کمک نمایند.


حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی در این دیدار طی سخنانی، اهتمام به توسعه دانشگاه های تک جنسیتی را امری لازم دانست و تاکید کرد: هرگز نباید از تلاش برای ایجاد دانشگاه های تک جنسیتی فروگذار کرد.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان این‌که باید همیشه در مسیر تصمیم‌گیری‌ها قرآن و حدیث محور اصلی باشد، اظهار کرد: دانش‌پژوهان دانشگاهی و حوزوی که در راه احیای این دو منبع دینی تلاش می‌کنند در محضر خدا اجر بزرگی دارند.
 ایشان افزودند: تلاش شما در ترویج سبک دانشگاه تک جنسیتی یک امر پسندیده و مناسب با زمان است و برای توسعه این فعالیت‌ها نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.
وی ادامه داد: دختران امروز دانشجو، مادران فردای جامعه هستند و این سبک آموزش در محیطی پاک به تضمین آینده جامعه اسلامی کمک خوبی خواهد کرد.
این مرجع عالیقدر تقلید در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت علم آموزی برای زنان و مردان مسلمان تأکید کرد: باید زمینه های و بسترهای لازم در این خصوص فراهم شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ورود خیرین به حوزه علم این اقدام را بسیار پسندیده و مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) دانسته و بر تداوم این مسیر تأکید کردند.
 حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که از قرآن و روایات که نسبت به ماه مبارک رمضان به ما رسیده است نشان از این است که این ماه از افضل ماه‌های سال است، گفت: انسان باید تلاش کند تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده کند.
معظم له ادادمه داد: عبادت در این ماه برابر با چندین سال عبادت در ماه‌های دیگر است چنانکه نقل‌شده قرائت هر آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این‌که انسان تا می‌تواند در این ماه باید به عبادت بپردازد و وجودش را به نور عبادت روشن کند، عنوان کرد: تبلیغ و ترویج این امر در بین جوانان دانشجو بر عهده مدیران دانشگاه‌ها است.
پایان خبر

94/03/26