پيام رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان، دكتر علی رضا باقری ثالث در پیامی این ماه را به یكایك مؤنین و روزه داران  به ویژه  جامعه دانشگاهی كشور تبریك و تهنیت گفت.

 متن كامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا شهر الله الاكبر و یا عید اولیائه

حلول ماه مبارك و با بركت رمضان ماه ضیافت الهی را به محضر یكایك مؤنین روزه دار و به ویژه جامعه عزیز دانشگاهی كشور صمیمانه تبریك و تهنیت عرض می نمایم.

خدای متعال را شكرگذاریم كه بار دیگر بر ما عنایت فرمود و ما را مهمان سفره پر مهر خود قرار داد. امیدوارم همه ما بتوانیم حداكثر بهره معنوی را از این ماه پر فیض و نعمت برده و ره توشه مطلوبی برای زندگی دنیوی و اخروی خود برداریم.

همچنین از خدای رحمان و رحیم می خواهم كه در شب های قدر بهترین مقدرات برای همه مسلمین و به ویژه كشور عزیزمان رقم بخورد.

امسال ماه مبارك رمضان را در حالی آغاز می كنیم كه متأسفانه در جهان اسلام با وضعیت مناسبی روبرو نیستیم.

دست پلید دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین این بار از آستین رژیم آل سعود بیرون آمده و ملت مسلمان و مظلوم یمن را به خاك و خون كشیده و اكنون كه در آستانه حلول این ماه پر بركت قرار گرفته ایم، كماكان دست از جنگ افروزی و خشونت حتی علیه غیرنظامیان، زنان و كودكان بر نمی دارند.

اوضاع مسلمین در عراق و سوریه نیز چندان بهتر از مردم عراق نیست و مسلمانان این كشورها نیز با آتش فتنه دشمنان دست به گریبانند.

هرچند كه ایمان داریم همچون گذشته و بنا به وعده الهی این ظلم و هر ظلمی در عالم پایدار نبوده و نخواهدبود و پیروزی نهایی از آن امت اسلام خواهدبود، از این اوضاع شكوه به پیشگاه قطب عالم امكان كرده و از وجود مقدس ایشان طلب استمداد می نماییم.

همچنین هم صدا با همه آزادیخواهان جهان حملات وحشیانه رژیم آل سعود علیه غیرنظامیان مظلوم یمن را محكوم نموده  همچنان كه بارها و بارها گفته و بر آن تأكید كرده ایم برای مقابله و نابودی داعش و سایر گروه های تروریستی كه در طول سال های اخیر ظهور و بروز نامبارك كرده اند، راهی به جز وحدت دنیای اسلام و یكپارچگی علیه فتنه انگیزان وجود ندارد.

از خدای متعال می خواهیم كه در این ماه پر از رحمت زمینه اتحاد و وحدت مسلمین در همه جای عالم را فراهم نموده تا هیچ مسلمانی گرفتار جنگ افروزی و ظلم و خشونت نگردد.

والسلام علیكم و رحمت الله و بركاته 

علی رضا باقری ثالث

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س)

اول رمضان المبارك 1436 هجری قمری