اولين نشست هيأت مديره بنياد خيرين حامي دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

عصر امروز نخستین نشست هیأت مدیریه بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) در دفتر حضرت آیت اله نظری منفرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عراقی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی و رییس هیأت امنای بنیاد در سخنانی با اشاره به ضرورت تأسیس این بنیاد اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری مسؤلین دانشگاه و با حمایت خیرین استان مقدمات كار تأسیس این بنیاد انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: این دانشگاه در طول این سال ها قدم های مثبتی برداشته و توانسته تا حد زیادی موفق عمل كند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پرهیز از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه را یك ضرورت دانست و افزود: همین تعداد اندك پرونده های انضباطی و اخلاقی كه در دانشگاه در طی این سال ها بوده خود مؤید توفیق این دانشگاه در ایجاد فضای امن و اخلاقی بوده و مناسب است این فضا به سایر استان ها نیز تسری پیدا كند.
دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از روند توسعه و پیشرفت دانشگاه در مجموعه یك صد هكتاری پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به تلاش شبانه روزی دست اندركاران دانشگاه برای ایجاد بسترهای لازم جهت انتقال به سایت اصلی خود در سال جاری ابراز امیدواری كرد: با عنایت كریمه اهل بیت(ع) و حمایت خیرین استان بتوان فضای قابل قبولی را در آن مجموعه ایجاد كرد.


دكتر باقری ثالث در ادامه سخنان خود با اشاره به انتظار خانواده های دانشجویان از استان قم مبنی بر تأمین فضای مناسب جهت تحصیل فرزندانشان اظهار داشت: این انتظار كاملاً به جایی است كه خانواده ها خواهان تحصیل فرزندانشان در فضایی مناسب باشند لكن این امر جز با ورود خیرین امكان پذیر نخواهد بود.
وی احداث مسجد، كتابخانه، سالن ورزشی و خوابگاه دانشجویی از عمده ترین نیازهای دانشگاه برشمرد و افزود: برای این فضای علمی ایجاد چنین امكانات و زیرساخت هایی ضرورت دارد.
مهدی اسكندری مدیر عامل بنیاد نیز در سخنان كوتاهی به ارائه گزارشی از روند شكل گیری و اهداف بنیاد پرداخته و بر ضرورت ایجاد چنین فضایی در سایر استان ها تأكید نمود.
حضرت آیت اله نظری منفرد نیز در سخنانی ضمن تمجید از این اقدام پسندیده در راه اندازی بنیاد خیرین، این كار را مصداق كار خیر دانست.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت هایی كه خیرین در نوسازی مدارس داشتند اظهار داشت: این فعالیت ها در دانشگاه ها نیز ادامه پیدا كند.
وی با اشاره كاهش چشمگیر پرونده های انضباطی و اخلاقی در این دانشگاه دخترانه این آمار را بسیار مطلوب دانستند و خاطرنشان كردند: تأسیس چنین دانشگاه هایی باید ادامه پیدا كرده و دولت نیز می بایست از آن حمایت كند.
آیت اله نظری منفرد در پایان ضمن پذیرش درخواست اعضا جهت عضویت در هیأت مدیره افزوند: علی رغم مشغلات بسیار از آنجا كه این اقدام را بسیار پسندیده می دانم، در حد توان كمك خواهم نمود.
در ادامه این نشست مقرر گردید: مدیرعامل بنیاد اقدام به افتتاح حساب نموده و هدایای جمع آوری شده در نشست مجمع عمومی به آن واریز گردد.
همچنین مقرر شد از همین محل كلنگ احداث مسجد دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم، نیز نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسؤلین استان طی ماه جاری به زمین بخورد.
پایان خبر
94/05/10