مجلس جشن میلاد حضرت معصومه(س) در دانشگاه برگزار شد

در این مجلس حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی سخنانی به بیان برخی از فضائل حضرت معصومه(س) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده با بیان داستانی از پدر مرجع عالیقدر حضرت آیت اله العظمی مرعشی نجفی(ره) اظهار داشت: ایشان یکی از زاهدان زمان خود بود که پس از سال ها ذکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و طی مکاشفه ای خواستار زیارت مرقد حضرت فاطمه زهرا(س) شد. در این حالت به وی گفته شد به جای زیارت مرقد حضرت زهرا(س) به زیارت فرزندشان حضرت معصومه(س) رفته و به آستان این بانوی والامقام خدمت نماید. ایشان نیز به فرزند بزرگوارشان مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) وصیت نمود. از این رو حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) در طی دوران حیات خود و پس از عزیمت به قم هر روز قبل از بازگشایی درب حرم مطهر با حضور در کنار حرم حضرت به دعا و مناجات می پرداخت.
وی همچنین با نقل داستانی از حکیم ملاصدرا که از فیلسوفان بزرگ زمان خود بود افزود: ایشان نیز می فرماید من هر وقت با ابهامات پیچیده علمی و فلسفی مواجه می شدم به آستان این بانوی با کرامت متوسل می شدم و ابهامات خود را رفع می کردم
آخوندزاده در ادامه با نقل داستان دیگری از مرحوم علامه طباطبایی(ره) که از عرفا و علمای بزرگ زمان خود بود نیز اظهار داشت: ایشان نیز نقل فرموده اند که در ماه مبارک رمضان هر روز روزه خود را با بوسه به ضریح مطهر حضرت معصومه(س) افطار می کردم.
مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره)  افزود: ایشان نیز می فرمایند که من هر زمانی که با مشکل و گرهی مواجه می شدم به این حرم شریف دخیل می بستم و مشکل خود را رفع می کردم.
آخوندزاده ادامه داد: تمامی علما و بزرگان و خواص قدر این نعمت بزرگ یعنی قرار گرفتن در جوار حرم نورانی کریمه اهل بیت(ع) را دانسته و سعی می کردند حداکثر بهره معنوی از این حرم که حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان شده است را ببرند.
وی تمامی برکات شهر مقدس قم و از جمله حوزه پر افتخار علمیه قم را از برکات وجودی این بانوی عظیم الشأن دانست و خطاب به حاضرین تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ما نیز به مانند بزرگانمان از این حرم نورانی بهره مند گردیم.
آخوندزاده در پایان سخنان خود به توصیه ای از حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت(ره) اشاره داشت که ایشان می فرمود: قرائت قرآن و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) موجب رستگاری می شود.
در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و مولودی خوانی در رثای بانوی کرامت پرداخت.
همچنین برگزاری مسابقه نیز از برنامه های جنبی این مجلس جشن با شکوه بود.
پایان خبر
94/05/25