دیدار رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) و اعضای هیأت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

عصر امروز دکتر علی رضا باقری ثالث به همراه اعضای هیأت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی  در این دیدار با انتقاد از مخالفان دانشگاه های تک جنسیتی گفت: عده‌ای از غربزدگان خودباخته هستند که خیال می‌کنند باید چشم و گوش خود را ببندیم و هرچه از خارج می‌آید، قبول کنیم.
ایشان ادامه دادند: به حرف این غربزدگان نباید توجه کرد و باید خروجی و محصول کار شما در دانشگاه حضرت معصومه(س) را دید و وقتی از نظر علمی پیشرفته و مقبول هستید، نشان‌دهنده کار خوب شما و مفید بودن این شیوه آموزش است.
این مرجع تقلید جهان تشیع تصریح کرد: اگر از نظر آزادی عمل هم بخواهیم قضاوت کنیم، هم این دانشگاه باید باشد و هم دانشگاه‌های دیگر تا هر کس که تمایل داشت از خدمات این نوع دانشگاه ها ستفاده کند. از این رو محکم بایستید و به حرف غربزدگان و دیگران گوش ندهید و به جلو حرکت کنید.
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی پیرامون این دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز حرف اول را فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی می زند و باید اخبار فعالیت خود را به گوش همه برسانید تا از این اقدام ارزنده ای توسط دولت صورت گرفته است، مطلع گردند.
معظم له ادامه داد: اگر اطلاع رسانی فعالیت های دانشگاه مناسب و به موقع باشد، خیرین انگیزه بیشتری به منظور حمایت از دانشگاه پیدا می کنند و بسیاری از خانواده‌هایی که نگران حضور فرزندان خود در دانشگاه هستند خاطرشان آسوده تر می شود.
این استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: وجود یک مرکز ارتباطی و روابط عمومی قوی به منظور تبیین خدمات دانشگاه به صورت گسترده ضرورت دارد.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از اولیاء دانشجویان و اساتید استفاده کنید تا هجمه هایی که بر علیه این دانشگاه صورت می گیرد شکسته شود و پیشرفت های علمی آن به همگان اطلاع رسانی شود.
ایشان ادامه دادند:  خبرهایی به من رسیده است که مرکز علمی مشابهی در کشور آلمان به صورت تک جنسیتی تشکیل شده  و پیشرفت علمی خوبی هم داشته است
ایشان توصیه کردند: صحت این مطلب و نیز نمونه های دیگری از این موارد را پی گیری کرده و به عنوان شاهدی بر موفقیت چنین مراکزی ارائه دهید.
این مرجع تقلید جهان تشیع گفت: به فعالیت‌های حال حاضر خود تکیه نکنید و تلاش کنید که هر روز پیشرفت کرده و هر سال فصل تازه و حرکت تازه ای در برنامه‌های شما صورت گیرد. از سوی دیگر توکل به خدا را سرلوحه خود قرار دهید و کسانی که بر خداوند تکیه داشته باشند، خداوند ایشان را هدایت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند.
در ابتدای این دیدار دکتر باقری ثالث و تنی چند از حاضرین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات دانشگاه حضرت معصومه(س) به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به اظهارات عده ای از مخالفین تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت های مؤثرو عملکرد مثبت دانشگاه حضرت معصومه(س) علاوه بر اینکه ادعاهای این افراد نقض کرد، موجب شد تا دانشگاه های دیگری مانند این دانشگاه در استان های دیگر تأسیس گردد.
دکتر باقری ثالث در ادامه سخنان خود به کیفیت مطلوب آموزشی دانشگاه پرداخته و گفت: قبولی بیش از 70 درصد دانش آموختگان دانشگاه در مقطع بالاتر و در بهترین دانشگاه های کشور مؤید این موضوع است.
وی امنیت اخلاقی و روانی دانشجویان در کنار فعالیت های علمی با کیفیت در دانشگاه را دو خصیصه اصلی این دانشگاه دخترانه دانست و افزود: به دلیل همین امنیت اخلاقی دانشجویان از تمرکز حواس بیشتری جهت تحصیل برخوردارند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش پایانی اظهارات خود حمایت مراجع عالیقدر تقلید و شخصیت های تأثیرگذار را در کنار حمایت معتمدین و خیرین برای دانشگاه در شرایط کنونی ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه با این حمایت ها روز به روز پویاتر و بالنده تر در خدمت نظام آموزش عالی کشور باشد.
پایان خبر
94/06/16