بازديد رييس شوراي اسلامي شهر قم از دانشگاه حضرت معصومه(س)

ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر قم به همراه عباس ذاكریان رییس كمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر و سلیمانی شهردار منطقه هشت قم از مجموعه یك صد هكتاری دانشگاه حضرت معصومه(س) بازدید كردند.

در جریان این بازدید ابتدا دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به گزارش فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه پرداخت.
وی با بیان اینكه از ابتدای سال تحصیلی جدید دانشجویان در این فضا استقرار پیدا می كنند اظهار داشت: به رغم محدودیت های بسیار شدید بودجه و اعتبارات تلاش های بسیاری انجام شد تا این فضا بتواند در مهرماه سال جاری با امكانات حداقلی پذیرای دانشجویان باشد.
دكتر باقری ثالث در ادامه به بیان برخی از زیرساخت های ایجاد شده در طول این مدت پرداخت و افزود: به لطف خدا و با تلاش شبانه روزی توانسته ایم در برخی از زیرساخت های ضروری نظیر آب شرب، آب كشاورزی، برق، شبكه فاضلاب، شبكه فیبرنوری و گاز اقدامات مؤثری انجام دهیم.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) احداث بیش از 14 هكتار فضای سیز شامل باغات میوه های مثمر و كمربند سبز دانشگاه از جمله اقداماتی برشمرد كه تا كنون به انجام رسیده است. وی اظهار امیدواری كرد: در سال های آینده و با به ثمر رسیدن نهال های كاشته شده دانشگاه حضرت معصومه(س)  بتواند یكی از نقاط سرسبز این منطقه باشد.
دكتر باقری ثالث در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت احداث شوارع فاز اول پروژه دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: با توجه به باقی نماندن اعتبارات مصوب در ردیف محوطه سازی در سال جاری تكمیل این پروژه نیازمند كمك و مساعدت ویژه شورای اسلامی شهر قم است.
وی ادامه داد: دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان یك دانشگاه دولتی جزئی از شهر قم به حساب می آید و تكمیل آن افتخاری برای همه استان است.
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در سخنانی ضمن تمجید از فعالیت های مؤثر دانشگاه، تكمیل پروژه دانشگاه حضرت معصومه(س) را به عنوان آبروی استان دانسته و خاطرنشان كرد: با توجه ضرورتی از جانب مراجع عظیم الشأن تقلید در خصوص حمایت از این دانشگاه بیان شده است، همه ما تلاش خواهیم كرد تا دانشگاهی در خور استان قم و نام این دانشگاه ایجاد شود.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم و شهرداری در حد توان از این دانشگاه حمایت خواهند كرد.
ولی الله بیاتی وعده داد: تا در زمینه ساخت و آسفالت شوارع و نیز در تأمین فضای سبز در حد امكان مساعدت گردد.
وی در عین حال تأكید كرد: متأسفانه در حال حاضر شهرداری قم با شرایط مناسبی به لحاظ بودجه ای مواجه نیست و بسیاری از پروژه های خرد و كلان شهری چشم انتظار تأمین و تخصیص اعتبار هستند لكن مساعدت با این دانشگاه نیز ضروری است.
وی ابراز امیدواری كرد: با انتقال دانشگاه حضرت معصومه(س) به مجموعه اصلی خود و رفع محدودیت های گذشته، شاهد رشد روزافزون این مجموعه علمی و نیز توسعه و تنوع در رشته های دایر در این دانشگاه باشیم.
پایان خبر
94/06/19