دیدار رییس و جمعی از مسؤلین دانشگاه حضرت معصومه(س) با نماینده مردم قم

عصر روز گذشته دکتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و تنی چند از مسؤلین این دانشگاه با مهندس احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دکتر باقری ثالث به ارائه گزارشی از روند پیشرفت دانشگاه در سه ماهه اخیر پرداخت. وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران دانشگاه حضرت معصومه(س) شرایط حداقلی به منظور انتقال این دانشگاه به مجموعه یک صد هکتاری خود واقع در شهرک حوزوی- دانشگاهی فراهم شده است از تحصیل دانشجویان در این مجموعه طی مهرماه سال جاری خبر داد.
دکتر باقری ثالث در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط پیش آمده در مکان موقت این دانشگاه و انتقال یک مجموعه دیگر به این مکان، ادامه فعالیت دانشگاه در آنجا را غیرممکن دانست و اظهار داشت: با توجه به این شرایط ادامه فعالیت دانشگاه در این فضا به هیچ عنوان امکان پذیر نبود. از این رو تصمیم گرفته شد تا دانشگاه هر چه سریع تر به مکان اصلی خود منتقل گردد.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه با تشریح روند جذب اعتبارات این دانشگاه خواستار حمایت ویژه نمایندگان مردم قم در تخصیص اعتبار ویژه نمایندگان و پیگیری در جهت تخصیص اعتبار ویژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت تقویت و حمایت این دانشگاه افزود: اکثر خانواده ها خواهان تحصیل فرزندانشان در محیطی امن و اخلاقی هستند و خوشبختانه وجود دانشگاه هایی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) این امکان را برای آنان فراهم کرده است که تا حدی از دغدغه های آنان کاسته شود.
وی با بیان اینکه دولت می بایست از چنین دانشگاه هایی به طور ویژه حمایت کند افزود: رفع مشکل کمبود اعتبار برای این دانشگاه ها و ایجاد زمینه پیشرفت های عمرانی از طریق تأمین بودجه مورد نیاز باید مورد توجه مسؤلین امر باشد.
امیرآبادی فراهانی در ادامه با اشاره تأکیدات فراوان مراجع تقلید و بسیاری از بزرگان و شخصیت های تأثیرگذار پیرامون گسترش دانشگاه های تک جنسیتی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا این تأکیدات مورد توجه قرار گیرد و هر چه زودتر اجرا شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت تأمین فضای آموزشی و رفاهی مطلوب برای دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا فضای مناسبی برای تحصیل دانشجویان در این دانشگاه ایجاد شود و مسؤلین استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در این زمینه پاسخگو باشند.
امیرآبادی فراهانی ادامه داد: بنده به همراه سایر نمایندگان حتماً در این زمینه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسؤلین مذاکره خواهیم کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود وعده داد: رایزنی های لازم با مسؤلین دفتر مقام معظم رهبری پیرامون تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم را صورت خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ترغیب خیرین به مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن ستایش از اقدامات و تلاش های صورت گرفته خواستار افزایش این تلاش ها شد.
امیرآبادی فراهانی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص تخصیص اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان نیز وعده داد: در توزیع این اعتبارات حتماً به دانشگاه توجه ویژه ای خواهد شد همچنان که در طی سال گذشته نیز چنین شد.
پایان خبر
94/06/26