آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

صبح امروز در مراسمی که در تالار امیران شهر قم و با حضور رییس، تنی چند از مسؤلین دانشگاه، دانشجویان و خانواده های آنان برگزار گردید، سال تحصیلی 95-1394 به طور رسمی در دانشگاه حضرت معصومه(س) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر علی رضا باقری ثالث در این مراسم ضمن تبریک آغاز تحصیلی جدید این مناسبت را مقارن با انتقال دانشگاه به محل جدید الاحداث دانشگاه دانست و اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه حضرت معصومه(س) به مکان اصلی خود انتقال یافت و با این انتقال زمینه توسعه بیش از پیش این دانشگاه فراهم شد.
وی با بیان اینکه در طول ماه های اخیر کلیه عوامل دانشگاه با تلاشی جهادگونه و شبانه روزی مقدمات لازم جهت انتقال دانشگاه را آماده نمودند و فضایی قابل قبول را به منظور تحصیل دانشجویان عزیز دانشگاه ایجاد نمودند.
دکتر باقری ثالث در ادامه مشکل کمبود فضای فیزیکی دانشگاه در سال های گذشته را یکی از چالش های این دانشگاه در گذشته بر شمرده و خاطر نشان کرد: فضای جدید دانشگاه که بالغ بر یک صد هکتار است، تا سالیان سال جوابگوی کلیه نیازهای دانشجویان خواهد بود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی اولیه دانشگاه برای انتقال در سال تحصیلی آینده بود اظهار داشت: فشارهای بسیاری که در طی ماه های اخیر به جهت تحویل مکان قبلی به استانداری قم بود، باعث شد دانشگاه یک سال زودتر در مکان اصلی خود مستقر شود و این فشارها باعث خیر شده و تمامی توان عوامل دانشگاه به خدمت گرفته شد و خوشبختانه این امر محقق گردید.
وی با قدردانی از کلیه عوامل دانشگاه ادامه داد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه در سال های قبل انتظار کشیدند تا دانشگاه از فضای موقتی و بسیار محدود خود به فضای اصلی خود منتقل گردد و امروز با لطف عنایت کریمه اهل بیت این مهم عملی گردید و این اقدام همزمان با ورود شما دانشجویان صورت گرفت.
دکتر باقری ثالث در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بسیار صورت گرفته جهت استقرار دانشگاه در محل جدید خود اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته کلیه زیرساخت های مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها عملیاتی گردیده و بخش های باقی مانده تا پایان ماه جاری آماده بهره برداری می شود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: علی رغم تدابیر اندیشیده شده ممکن است هنوز تا مدتی کمبودهایی در برخی زمینه ها در این فضای جدید به چشم بخورد که این کمبودها با سعه صدر دانشجویان در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.
دکتر باقری ثالث در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت مطلوب آموزشی دانشگاه اظهار داشت: همواره تلاش شده تا مدرسان و استادانی شایسته برای همکاری در دانشگاه دعوت شوند و همین دقت نظر باعث شده تا بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه در مقطع بالاتر و در بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته شوند.
وی در ادامه اهتمام دانشگاه نسبت به مسائل اخلاقی را از جمله ویژگی های دانشگاه حضرت معصومه(س) برشمرده و اظهار داشت: خوشبختانه در طی سال های گذشته تنها در یک مورد پرونده ای منجر به صدور رأی در کمیته انضباطی دانشگاه شد و این بیانگر آن است که این دانشگاه با حداقل دغدغه های اخلاقی مواجه بوده است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت مطلوب خدمات دانشجویی دانشگاه اشاره داشت و افزود: فضایی که به صورت خودگردان جهت خوابگاه دانشجویان تدارک شده است بسیار مطلوب بوده و از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است و دانشگاه نیز به منظور کاهش فشار هزینه ای دانشجویان بیش از نیمی از هزینه آن را متقبل گردیده است.
وی ادامه داد: در خصوص تأمین غذای دانشجویان نیز اخیراً در مناقصه ای که برگزار شد یکی از مراکز تأمین غذای با کیفیت انتخاب و همواره دانشگاه بر کیفیت و نحوه ارائه خدمات این مرکز به صورت جدی نظارت خواهد داشت.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به تدابیر لازم جهت ارائه خدمات ایاب و ذهاب دانشجویان گفت: علی رغم اینکه فضای جدید دانشگاه تا مرکز شهر فاصله دارد لکن کلیه هماهنگی های لازم جهت ایاب و ذهاب سریع و آسان دانشجویان صورت گرفته است.
پرداختن به مسائل فرهنگی و برنامه ریزی در حوزه فرهنگی دانشگاه محور بخش دیگری از سخنان ریییس دانشگاه بود و وی با دعوت از دانشجویان جهت مشارکت در امور فرهنگی دانشگاه حضور و مشارکت فعال آنان در فعالیت های فرهنگی را موجب جذابیت وغنای بیشتر این برنامه ها دانست.
بخش پایانی سخنان دکتر باقری ثالث به ضرورت رعایت برخی نکات امنیتی اشاره داشت و وی تذکراتی را در این خصوص به دانشجویان داد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر فقیهی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن ایراد سخنرانی، نکاتی را پیرامون حوزه تحت مسؤلیت خود بیان نمودند.
پایان خبر
94/07/11