دیدار رییس و تنی چند از مسؤلین دانشگاه با خانواده معظم شهدا و جانبازان

به مناسبت هفته دفاع مقدس رییس و تنی چند از مسؤلین دانشگاه با خانواده چند تن از شهدا و جانبازان دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این دیدار که عصر روز گذشته و با حضور دکتر علی رضا باقری ثالث، حجت الاسلام آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سیدمهدی محدث مشاور امور ایثارگران و چند تن از کارکنان دانشگاه برگزار شد، دکتر باقری ثالث دیدار با خانواده معظم شهدا را مایه قوت قلب خدمتگزاران دانست و افزود: دیدار با این عزیزان و مشاهده صبر و استقامت و ایمان آنان مایه قوت قلب و تجدید روحیه برای خدتگزاران در عرصه های مختلف می باشد.
وی با بیان همواره به رغم همه مشغله های فراوان کاری بر برگزاری این دیدارها در مناسبت های  مختلفی همچون هفته دفاع مقدس و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تأکید داشته ایم اظهار داشت: همه ما باید در عرصه های مختلف اجرایی و از جمله دانشگاه می بایست در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدری که از جان خود گذشتند تا امنیت و آرامش را تقدیم جامعه عزیز اسلامیان نمایند تلاش کنیم و صبر و پایداری خانواده های معزز شهدا و جانبازان را همواره الگوی خود در سختی ها و مشکلات قرار دهیم.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: اگر امروز در کشور شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله حوزه علم و فناوری هستیم بدون شک این امر حاصل خون هزاران شهید گرانقدر و جانبازان والا مقام است.
دکتر باقری ثالث در بخش دیگری از سخنان خود استقامت کشور در جریان تهدیدات و تحریم های ظالمانه و غیر انسانی دشمنان در طول سال های گذشته و به بهانه موضوع هسته ای را الگو گرفته از صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان دانست و اظهار امیدواری کرد: این روحیه مقاومت و ایستادگی بیش از پیش ادامه یابد.
وی در ادامه وظیفه مسؤلین فرهنگی کشور و به ویژه مسؤلین فرهنگی در دانشگاه ها را بسیار خطیر دانست و افزود: هرگز نباید در دانشگاه ها فضایی ایجاد شود که شرمنده خون شهدا شویم.


شایان ذکر است: این دیدار ها ابتدا با حضور در منزل جانباز سرافزار تقی بابایی آغاز شد که وی با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس به بیان نحوه جانبازی خود پرداخت.
سپس جمع حاضر به دیدار خانواده غلامعلی و مهدی حاجی زاده رفتند و با مادر این شهیدان به گفت و گو پرداختند. مادر شهیدان حاجی زاده نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از شهیدان خود گفت: فرزندش هنوز به سن قانونی نرسیده بود ولی با توجه به عشق و علاقه ای که به حضور در جبهه و جانفشانی برای کشور خود داشت شناسنامه اش را دست کاری کرد تا بتواند به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردد.
در آخر هم مسؤلین دانشگاه به منزل شهیدان محمود و علی آقامحمدی رفتند و با پدر این شهیدان گفت و گو کردند. پدر شهیدان آقا محمدی در این دیدار اظهار داشت: مادر این شهیدان همواره از خدا می خواست تا افتخار شهادت را نصیب فرزندانش نماید و پس از شهادت فرزند اولش نیز هرگز در غم از دست دادن آن بی تابی نکرد و هنگامی که وی را به خاک سپرد از خدا خواست تا این هدیه را از او قبول نماید. وی ادامه داد: هنگامی که فرزند دومش نیز از وی اجازه اعزام خواست بدون درنگ به وی اجازه حضور در جبهه را داد و هنگام خداحافظی گلوی فرزندش را بوسید و وقتی خبر شهادت فرزند دومش را به وی دادند ملاحظه کرد که تیر دشمنان اسلام به گلوی فرزندش و در همان جای بوسه مادر اصابت کرده و او را به شهادت رسانده است.
پایان خبر
94/07/12