مراسم سوگواري سالار شهيدان در بنياد خيرين برگزار شد

به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) مراسم سوگواری در بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزراش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این مراسم كه جمع زیادی از خیرین و معتمدین استان قم حضور داشتند حضرات آیات استادی و محمودی به ایراد سخنرانی پرداختند.
حضرت آیت الله استادی در این مراسم ضمن تمجید از برگزاری مجالس عزاداری حسینی توسط مردم آن را مایه پویایی و سرزندگی جامعه دانست.
ایشان ضمن دعوت آحاد مردم به انجام كارهای خیر در جهت حل مشكلات و كمبودهای جامعه، مشاركت در امور مربوط به توسعه فضاهای آموزشی را نمونه بسیار با اهمیتی دانست كه ورود خیرین و آحاد مردم می تواند گره گشای مشكلات كشور در این زمینه باشد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه همان طور كه كمك بر پایی مجالس حسینی امری پسندیده و مطلوب است، كمك به مراكزی كه وظیفه تعلیم و تربیت جوانان كشور به ویژه بانوان را دارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.
حضرت آیت الله محمودی از وعاظ برجسته شهر قم نیز در سخنانی به تشریح اهداف قیام حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و شرایط جامعه در زمان ایشان پرداخت.


ایشان انحطاط فكری مردم در آن زمان و انحراف به وجود آمده از دین پیامبر اكرم(ص) را از دلایل عمده بروز حادثه كربلا برشمرد.
شایان ذكر است در این مراسم علاوه بر خیرین و معتمدین استان قم بسیاری از علما، شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی، نمایندگان بیوت مراجع عالیقدر تقلید و مسؤلین استان قم حضور داشتند.
گفتنی است: این مراسم از شام یازدهم محرم الحرام به مدت سه شب منعقد گردید. 
پایان خبر
94/08/05