همايش انتخابات و لزوم بصيرت سياسي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

عصر امروز در همایشی كه به مناسبت 9 دی ماه روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت با موضوع انتخاب و لزوم بصیرت سیاسی در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، دكتر محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر قدیری ابیانه در سخنان خود به نعمت وجود ولایت فقیه در كشور اشاره كرد و افزود: متأسفانه برخی به جای شكر گذاری این نعمت بزرگ قدر ناشناسی می كنند هم چنان در فتنه سال 88 نمونه بارزی از این قدر ناشناسی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: دشمن با آگاهی از اینكه وجود ولایت در این كشور موجب استحكام نظام اسلامی است، با مأمور كردن عده ای از طریق نفوذ به عرصه های مختلف از جمله نفوذ در مجلس خبرگان رهبری در صدد ضربه زدن به این جایگاه هستند.

دیپلمات سابق كشور در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه سال 88 این فتنه فتنه بسیار بزرگی دانست كه ملت ایران با بصیرت و هوشیاری خود آن را در 9 دی خنثی ساخت. 

وی افزود: عده ای كه سال ها ادعای جمهوریت، جامعه مدنی داشته و بیشتر بر جنبه دموكراتیك نظام تأكید داشتند، وقتی كه نوبت به آزمودن ادعای آنان رسید و مجبور بودند شكست را با اختلاف بیش از 11 میلیون رأی بپذیرند با كودتا علیه آرای ملت آن وقایع را به وجود آوردند و این اقدام تحقق همان سخن قرآن كریم است كه می فرماید ما شما را مورد آزمایش قرار می دهیم و به صرف مدعای شما بسنده نخواهیم كرد.

قدیری ابیانه ادامه داد: بسیاری از كسانی كه ادعای دروغین تقلب در انتخابات را داشتند خود سال ها برگزار كننده انتخابات های گوناگون در كشور بودند و به خوبی می دانستند كه امكان تقلب آن هم در این سطح در انتخابات وجود ندارد همچنان كه یكی از زندانیان به نام مصطفی تاجزاده كه خود زمانی رییس ستاد انتخابات كشور بود طی اظهاراتی در زندان به موضوع عدم صحت ادعای تقلب اعتراف كرده بود.

سفیر سابق كشورمان اظهار داشت: خداوند فتنه گران و سردمداران آنان را رسوا كرد و به همه فهماند این ها در طی 8 سال دوران اصلاحات و بعد از آن دروغ گفته و به جمهوریت هرگز نه نتها اعتقادی ندارند بلكه بین آنان و طالبان كه انگشت رأی دهندگان را قطع می كردند فرقی وجود ندارد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدارك وسیع دشمن در دوران فتنه و پس از آن به خاطرات خانم هیلاری كلینتون اشاره داشت و به نقل از وی اظهار داشت: بنا به گفته خانم كلینتون، آمریكا پس از فتنه با صرف میلیون ها دلار و با پرورش 5 هزار نفر نیروی ایرانی سعی در انزوای اصولگرایان، ولایتمداران و افراد پایبند به نظام نموده و كمك كنند تا مجلس شورای اسلامی و حتی مجلس خبرگان رهبری به دست نامحرمان فتح شود.

 وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه دشمن در طی سال های اخیر گفت: در همین جریان تحریم های ظالمانه پسر یكی از مقامات ارشد نظام طی سفر به خارج  با پول بیت المال در صدد برقراری تماس با آمریكایی ها بود تا از آنان بخواهد با تشدید تحریم ها علیه ایران كشور دچار چالش گردیده و وضع معیشت مردم بدتر شده و اصول گرایان مسبب آن معرفی گردند تا از این فضای گل آلو بتوانند آن طور می خواهند ماهی بگیرند همچنان كه در سال92 گرفتند.

قدیری ابیانه ادامه داد: آقای صادق خرازی كه زمانی سفیر و معاون وزرات امور خارجه كشور بوده است و خود جزء اصلاح طلبان به شمار می رود می گوید:فهرستی از اصلاح طلبان در اختیار دارد كه آنان طی سفر به خارج و ملاقات با دشمن به آنان راجع به مسائل كشور گرا می دادند.

سفیر سابق كشورماناین سؤال را مطرح كرد كه آیا وظیفه یك سفیر یا دیپلمات این است كه از ملاقات برخی عناصر با دشمن به قصد گرا دادن به آن در اختیار داشته باشد و این چنین سكوت نماید؟

بخش دیگری از سخنان قدیری ابیانه در این همایش متوجه علملكرد دولت بود. وی با بیان اینكه رییس جمهوری در دوران مبارزات انتخاباتی وعده حل مشكلات اقتصادی كشور در ظرف مدت 100 روز را داده بود ولی اكنون با گذشت حدود 800 روز از آغاز به كار دولت هنوز مشكلات به طور جدی برجاست گفت: معلوم می شود كه آقای روحانی مردم را فریب داده است.

وی با اشاره به عدم وجود اعتبار لازم جهت پرداخت یارانه ها در كشور افزود: چرا تا كنون یارانه اقشار مرفه حذف نشده است؟ چرا قانون هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نمی شود؟ چرا اكنون كه منابع لازم جهت پرداخت یارانه ها تأمین نمی شود هنوز به پرداخت یارانه ادامه می دهید؟

قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش ها گفت: جواب این سؤال ها مگر جز این است كه می گویند حذف یارانه موجب نارضایتی مردم و در نتیجه كاهش محبوبیت رییس جمهور می شود ولی مگر منافع كشور باید فدای محبوبیت آقای رییس جمهور شود؟

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس وابسته به دولت نباشند و صادق باشند نباید از این فریبكاری ها به راحتی عبور نمایند و اجازه بدهند كه رییس جمهور و یا وزرا دروغ بگویند یا اینكه فساد كنند و یا انحراف پیدا نمایند و این آن چیزی است مردم باید در انتخاب های خود در نظر داشته باشند تا افراد سلیم و صادق را وارد مجلس نمایند.

این فعال سیاسی كشور در ادامه در مورد شعارشایسته سالاری كه توسط دولت ها عنوان می شود، اظهار داشت: چرا كسانی كه ادعای شایسته سالاری داشتند وقتی در مسند امور نشستند در انتصاب شایستگان به بستگان خود رسیدند و آنان را برای مناصب مهم انتخاب كردند؟

قدیری ابیانه ادامه داد: كسانی كه وقتی دولت احمدی نژاد سیب زمینی مازاد تولید شده در كشور را خریداری و بین فقرا تقسیم نمود، آن را انتخاباتی و یا گداپروری خواندند و حال كه خود در مسند نشستند و با این موضوع مواجه می شوند بیش از 11 هزار و 700 تن سیب زمینی را دفن می كنند حال سؤال اینجاست كه آیا دفن سیب زمینی تولید شده كشور بهتر است و یا توزیع آن میان محرومین و مستضعفین؟

وی در ادامه یكی از استراتژی های دولت برای پیروزی نمایندگان طرفدار خود در انتخابات را این طور بیان كرد كه دولت بودجه های تخصیص یافته برخی شهرهای كوچك را از طریق نماینده طرفدار خود توزیع می نماید تا این طور القا كند تا این نماینده بوده است كه این اعتبار را جذب نموده است.

قدیری ابیانه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مواردی كه مردم می بایست در انتخاب نمایندگان در نظر داشته باشند را هوشیاری و شناخت كاندیداها، آشنایی با وظایف نمایندگی، پرهیز از چشم داشت بی مورد نسبت به نمایندگان، پرهیز از وابستگی به دولت عنوان نمود و اظهار امیدواری كرد: با بصیرت مردم شریف ایران انتخابات مطلوبی شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در كشور شاهد باشیم.

پایان خبر

94/10/06