بازديد رييس و كاركنان دانشگاه حضرت معصومه(س) از موزه فقه و زندگي

دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به همراه حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تنی چند از مدیران و كاركنان دانشگاه حضرت معصومه (س) از موزه فقه و زندگی قم بازدید كردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر باقری ثالث در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از گشایش این موزه، موزه ها را ابزاری مناسب به منظور انتقال فرهنگ دانست و افزود: برای شهر مقدس قم به عنوان پایگاه فقه و فقاهت تأسیس چنین موزه ای اقدامی بسیار پسندیده است.

وی در عین حال تأكید كرد: می بایست فضای فیزیكی این موزه بسیار بیش از این باشد و در مسؤلان می بایست از چنین اقداماتی به طور ویژه حمایت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده نیز در جریان بازدید ایجاد این موزه را فرصت برای تبلیغ مسائل و احكام شرعی به عموم مردم دانست.

وی ادامه داد: اینكه به صورت كاملاً ملموس همه بتوانند با احكام شرعی مورد نیاز آشنا شوند بسیار امر مطلوبی است.

وی در عین حال ابراز امیدواری كرد: این موزه بتواند در آینده ای نزدیك با قرار گرفتن در فضا و بستری مناسب تر به یكی از مراكز مهم دیدنی استان قم تبدیل شود.

معاون ارتباطات موزه نیز در این دیدار با اشاره به حمایت های بسیار گسترده مردم از چنین موزه ای، تهیه بسیاری از این اشیاء قیمتی را از محل هدایای مردم دانست و افزود: خوشبختانه گشایش این موزه در قم با استقبال بسیاری مواجه گردیده است چرا كه علاوه بر اعطای اشیاء قیمتی موجود در موزه توسط مردم، در ایام ماه مبارك رمضان روزانه بیش از هزار نفر از این موزه بازدید می كردند.

صادق كاردان در ادامه گشایش این موزه را بخشی از فعالیت های مركز موضوع شناسی احكام فقهی دانست كه این اقدام در كنار سایر اقدامات آموزشی و پژوهشی مؤسسه به شمار می رود.

معاون ارتباطات موزه فقه و زندگی در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به اینكه موضوع فقه همه شئون زندگی مردم را در بر می گیرد، از این رو این موزه قابلیت گسترش و توسعه بسیاری دارد.

وی افزود: بر اساس طرح توسعه این موزه فضایی به مساحت 50 هكتار مورد نیاز بوده كه این امر هم اكنون در حال پیگیری است.

گفتنی است: گنجینه فقها، آشنایی با پرندگان حلال گوشت، آشنایی با پرندگان حرام گوشت، آشنایی با برخی حیوانات حرام و حلال گوشت، آشنایی با آلات موسیقی و وسایل تفریحی حرام و نوشیدنی های حرام، مناسك و اعمال حج  و غرفه کودک و نوجوان از بخش های مختلف این موزه به شمار می روند.

پایان خبر

94/10/22