نشست رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) با كاركنان

دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) صبح امروز با حضور در جمع كاركنان این دانشگاه با آنان دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر باقری ثالث در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صادقانه كاركنان دانشگاه در جریان انتقال به مجموعه جدید الاحداث، این موفقیت را نتیجه تلاش، احساس مسؤلیت و همدلی كاركنان دانشگاه دانست و اظهار داشت: ثمره این تلاش ها و زحماتی كه كاركنان دانشگاه در بخش های مختلف متحمل شدند این بود كه این نیم سال كه یكی از برهه های حساس دانشگاه بود به خوبی و در آرامش سپری شد.
وی در عین حال تأكید كرد: برای نیم سال جدید باید به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی نماییم تا مشكلات دانشجویان به حداقل ممكن برسد. چرا كه تداوم مشكلات و كمبودها برای نیم سال آینده به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.
دكتر باقری ثالث در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های عمرانی دانشگاه در طی ماه های اخیر این تلاش ها را از جمله تلاش هایی دانست كه با دقت و جدیت بسیار صورت گرفته و این تلاش ها برای آینده دانشگاه ماندگار است.
وی كمبود اعتبارات به ویژه اعتبارات عمرانی را مهم ترین چالش دانشگاه در حال حاضر عنوان نموده و اظهار امیدواری كرد: به زودی با اجرای برجام و گشایش در فعالیت های اقتصادی كشور مشكلات مالی دانشگاه نیز بر طرف گردد.
دكتر باقری ثالث در ادامه با اشاره به طرح دولت به منظور ساماندهی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اظهار داشت: شاخص هایی برای این طرح وجود دارد كه خوشبختانه ما بسیاری از این شاخص ها را رعایت كرده ایم البته در زمینه هایی از جمله تعداد دانشجویان و كاركنان هیأت علمی كمبودهایی داریم كه ان شاء الله به زودی رفع خواهیم نمود و اگر چه این دانشگاه مخالفانی چه در سطح استان و چه در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد ولی دست یاری كریمه اهل بیت(ع) در این موضوع  نیز همچون گذشته یاریگر دانشگاه خواهد بود.
وی ادامه داد: در بسیاری از سختی ها و تنگناها و در مشكلات و تخریب ها همواره كریمه اهل بیت(ع) حافظ و مدد رسان این دانشگاه بوده و هر زمان كه كار  به بن بست می رسید به یكباره امداد های حضرت می رسید.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در پایان با اشاره به ضرورت همدلی بیشتر برای غلبه بر مشكلات و تخریب ها اظهار داشت: شرایط خاص دانشگاه در برهه كنونی می طلبد تا همه عناصر دانشگاه همدل و همراه با یكدیگر به از سر گذراندن مشكلات بیاندیشیم و از تخریب یكدیگر پرهیز نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های رییس و مدیران و كاركنان دانشگاه به جهت فراهم آوردن فضای مناسب كنونی اظهار داشت: تلاش و جدیت ریاست دانشگاه و همكارانش به ویژه در ایام سخت منتهی به آغاز سال تحصیلی بسیار ستودنی و در خور تحسین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت همدلی و مهربانی میان همكاران اظهار داشت: همه ما عضو یك خانواده هستیم و همه برای اعتلای دانشگاه تلاش می كنیم بنابراین هرگز نباید اختلاف نظرها تبدیل به كدورت و یا تخریب گردد.
مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور در این انتخابات را بسیار ضروری دانست و افزود: هم چنان كه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم ولایتمدار قم فرمودند هر كسی كه دل در گرو ایران اسلامی دارد ولو اینكه ایشان و یا حتی نظام را قبول نداشته باشد می بایست در این انتخابات حساس و سرنوشت ساز شركت نماید.
وی ادامه داد: این فرمایش ولی امر مسلمین عمق حساسیت انتخابات هفتم اسفندماه را نشان می دهد چرا كه دشمنان این كشور همواره در صدد دسیسه های گوناگون علیه این ملت هستند و ان شاء الله همه ما با حضور فعالانه در عرصه انتخابات و نیز در انتخاب افرادی اصلح برای این دو جایگاه مهم نظام و كشور این توطئه ها و دسیسه ها را نا كام خواهیم كرد.
گفتنی است: پیش از برگزاری این جلسه جمع كاركنان و مسؤلان دانشگاه با حضور در اماكن و پروژه های در دست احداث دانشگاه، از نزدیك در جریان پیشرفت امور در حوزه عمرانی قرار گرفتند.
پایان خبر
94/10/22