دیدار رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی

شامگاه گذشته رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به همراه مشاور امور ایثارگران و تنی چند از مسؤلان دانشگاه حضرت معصومه(س) با حضور در منزل شهید هادی کریمی منفرد و شهید حسن رضایی کجایی با خانواده این شهیدان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر علی رضا باقری ثالث در این دیدارها ضمن تمجید از صبر و استقامت خانواده شهدا برگزاری این دیدارها را فرصتی دانست تا ضمن تجلیل از این همه استقامت، یاد شهدای انقلاب اسلامی که با تقدیم خون پاک خود نهال این انقلاب الهی را آبیاری نمودند گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: آنچه ثمره این دیدارهاست، تقویت روحیه خدمت گزاری صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه افزود: شهدا و خانواده معظم آنان با خداوند متعال معامله کردند و هرگز از ما انتظار تشویق و تجلیل نداشته و ندارند، لکن مسؤلان باید به وظیفه خود در قبال این عزیزان عمل نمایند.

دکتر باقری ثالث ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم آنان نباید منحصر به ایام خاصی همچون سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس شود بلکه باید در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد: دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی باید نسبت به ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا و انتقال آن به نسل جوان تلاش مضاعف نمایند.

سیدمهدی محدث نیز در این دیدارها با اشاره به برگزاری دیدارهای متعدد با خانواده شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس توسط مسؤلان دانشگاه حضرت معصومه(س) خواستار دعوت از این خانواده ها در فضای دانشگاهی شد تا دانشجویان با شهدا و آرمان های آنان بیش از پیش آشنا شوند.

وی شهادت را همچون نسیمی دانست که به یکباره وزید و جمعی از بهترین بندگان خد را با خود به عرش برد و مسیر بهشت برین را برای خانواده های آنان هموار ساخت.

وی ادامه داد: شهدا نتیجه بندگی خالصانه خود و نجواها و مناجات های شبانه خود را از پروردگارشان گرفتند و ما جاماندگان این فیض عظیم باید به نحوی عمل کنیم تا فردای قیامت شرمنده این عزیزان نباشیم.

در این دیدار برادر شهید کریمی منفرد ضمن بیان نحوه شهادت شهید هادی کریمی منفرد مهم ترین ویژگی وی را شجاعت و نهراسیدن از عمال طاغوت دانست و افزود: در کنار شجاعت ایمان بسیار زیاد و اعتقاد قلبی این شهید والا مقام به اسلام و نهضت امام خمینی(ره) موجب شد تا او انتخاب گشته و به درجه عظیم شهادت نائل شود.

مادر این شهید بزرگوار نیز در این دیدار با ذکر خاطره ای هادی کریمی منفرد گفت: چند شب قبل از شهادت وی پدرش در عالم رویا دید که پرستویی بر سر او نشست و به ناگاه این پرستو پر کشید و وقتی این خواب را نزد چند تن از مراجع بیان کرد، آنان تعبیر این خواب را پرواز ملکوتی فرزندش دانستند.

پدر و مادر شهید رضایی کجایی نیز در بیان نحوه شهادت فرزند 9 ساله اش گفت: حسن رضایی کجایی از ابتدا با بسیاری از نوجوانان هم سن و سال خود تفاوت بسیاری داشت و علی رغم سن پایینش بسیار مقید به خواندن نماز اول وقت و قرائت مکرر قرآن بود و این ویژگی در کنار شجاعت و دلیری وی موجب شد تا مورد انتخاب پروردگارش گردد.

گفتنی است: در پایان هریک از این دیدارها شرکت کنندگان ضمن قرائت فاتحه و آیاتی چند از کلام الله مجید و هدیه آن به روح بلند آن شهید با اهدای لوحی از خانواده های این عزیران تجلیل نمودند.

پایان خبر

94/11/21