ششمین جشن دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

ششمین جشن دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه(س) صبح امروز با حضور دانش آموختگان و خانواده های آنان در فضایی شاد و مفرح در مجموعه تشریفاتی امیران قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر علی رضا باقری ثالث در این جشن با شکوه طی سخنانی ضمن تبریک به دانش آموختگان اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که شما دانش آموختگان حداقل برای یک نیم سال در مجموعه جدیدالاحداث دانشگاه تحصیل نمودید.

وی ادامه داد: خوشبختانه فضای فیزیکی دانشگاه در حال حاضر فضای نسبتاً مطلوبی است البته این ما را راضی نمی کند و عملیات عمرانی در این مجموعه کماکان با جدیت تمام دنبال می شود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مسأله محوطه سازی در این مجموعه جدیدالاحداث از اجرای آسفالت خیابان ها و معابرمورد نیاز چند سال آینده در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر باقری ثالث در ادامه با اشاره به تأمین اعتبار پروژه سالن تربیت بدنی دانشگاه توسط خیرین از تکمیل روند احداث پروژه و آغاز بهره برداری از آن در ماه های آینده خبر داد.

وی همچنین ساخت مسجد دانشگاه را به عنوان یکی از پروژه هایی بر شمرد که به زودی با حمایت یکی از خیرین استان قم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دکتر باقری ثالث در ادامه سخنان خود افزود: شما دانش آموختگان دانشگاه و نیز کسانی که در گذشته در این دانشگاه تحصیل کرده و همه آنانی که به نوعی جزء خانواده دانشگاه به شمار می روید در افتخارات از گذشته تا به حال و آینده این دانشگاه سهیم هستید.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه افزود: از شما دانش آموختگان می خواهم که در بدو دانش آموختگی ارتباط خود را با دانشگاه قطع ننمایید و از روابط عمومی دانشگاه نیز می خواهم تا در سال 1395 اولین نشست مجمع دانش آموختگان دانشگاه را برنامه ریزی و برگزار نمایند.

دکتر باقری ثالث در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کیفیت مطلوب آموزشی دانشگاه، قبولی دانش آموختگان در مقاطع بالاتر و نیز اقبال آنان در ورود به فضای کسب کار اظهار داشت: در ابتدای کار دانشگاه بسیاری معتقد بودند که در دانشگاه تک جنسیتی دانشجویان در زمینه های آموزشی و فرهنگی اجتماعی آن طور که باید و شاید موفق نیستند اما آمار ارقام دانشگاه حضرت معصومه(س) خط بطلانی بر ادعاهای آنان زد چرا که دانشجویان این دانشگاه نه تنها در ورود به مقطع بالاتر و یا جذب در بازارد کار موفقند بلکه در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده نیز بالاتر از نورم های موجود در سایر دانشگاه های کشور هستند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی با اشاره به افتخار تحصیل در شهر قم و در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار امیدواری کرد: دانش آموختگان در طول مدت تحصیل توانسته باشند از فضای معنوی شهر مقدس قم حداکثر بهره را برده باشند.

آخوندزاده در ادامه با اشاره به فضائل کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: حضرت امام موسی کاظم(ع) در یک مورد سه بار پیرامون  عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) فرمودند: «فداه ابوها» چرا که داستان از این قرار بود که گروهی به جهت سؤال از محضر امام کاظم(ع) از راه دور به منزل امام مراجعه نمودند و در آن هنگام امام در منزل نشریف نداشتند و کریمه اهل بیت(ع) از آنان سؤالاتشان را جویا شد و پاسخ آن را ارائه نمود پس از دیدار آنان با امام کاظم(ع) از ایشان صحت پاسخ ها را جویا شدند و ایشان نیز با ملاحظه پاسخ ها سه بار فرمودند: «فداه ابوها»

وی در پایان اظهار داشت: شما دانش آموختگان که در این دانشگاه افتخار تحصیل داشتید بایستی در تمام جوانب زندگی تلاش کنید تا سرآمد و الگو برای دیگر باشید تا به این صورت قدردان نعمت تحصیل در دانشگاه منتسب به کریمه اهل بیت(ع) بوده و دین خود را در این زمینه ادا نمایید.

در ادامه این مراسم سوگند نامه دانش آموختگی توسط یکی از دانش آموختگان به نمایندگی از سایرین قرائت شد و سپس دانش آموختگان تندیس دانش آموختگی خود را از دستان رییس دانشگاه و مدیر گروه مربوطه دریافت کردند.

همچنین تجلیل از دانش آموختگان برتر علمی و نیز فعالین فرهنگی از بخش های دیگر این مراسم بود که توسط رییس دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی صورت گرفت.

گفتنی است: برش کیک دانش آموختگی توسط نفر ممتاز هر رشته تحصیلی پایان بخش این جشن بود. 

پایان خبر

94/11/28