بيانيه دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت گرامي داشت روز شهيد

به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند ماه، روز شهید روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) با صدور بیانیه ای این روز را گرامی داشت. متن كامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.  (آیه 23 سوره احزاب)
یكی از رموز بقاء و اقتدار یك ملت در عرصه جهانی، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره قهرمانان و اساطیر آن ملت است. شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به حق در زمره قهرمانان و اساطیر این كشور با عظمت هستند. آنان كه در پیروی از مقتدایشان جان بر كف نمودند و برای دفاع از جان، مال، ناموس و كیان این كشور خود را فدا كردند تا امروز نعمت امنیت و آرامش كشور را مرهون خون این عزیزان باشیم.
شهدای عزیز میهن سرافرازمان عاشقانه این پیام سالار شهیدان را شنیدند و به آن لبیك گفتند كه حضرت می فرمود:
«مرگ را جز سعادت نمی¬بینم و زندگی با ستمكاران را جز خواری نمی دانم»
از این رو فرارسیدن 22 اسفند ماه روز گرامی داشت شهید را گرامی داشته و به روان پاك همه شهدای والا مقام كشور در همه اعصار و دوره ها درود می فرستیم.
در پایان از عموم هموطنان عزیز به ویژه جامعه دانشگاهی دعوت می نماییم تا در این روز با كرامت ضمن حضور در گلزار مطهر شهدا با آنان تجدید میثاق نمایند و این موضوع را به یكدیگر یادآور شویم كه:«... جهاد همچنان باقی است.»
«والسلام و علیكم و رحمت الله و بركاته»
94/12/21