بازديد مديركل ديوان محاسبات استان قم از دانشگاه حضرت معصومه(س)

صبح امروز سیداحمد حسینی زاده مدیركل دیوان محاسبات استان قم با حضور در دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن دیدار با رییس دانشگاه از بخش های مجموعه جدید الاحداث دانشگاه بازدید كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر باقری ثالث در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت های دانشگاه به ویژه در زمینه پروژه های عمرانی اظهار داشت: علی رغم كمبود شدید اعتبارات در سال های گذشته تلاش شد تا به هر نحو ممكن عملیات احداث پروژه دانشكده علوم انسانی تا پیش از مهر ماه سال گذشته به اتمام رسیده و هر چه سریع تر دانشگاه به محل اصلی خود منتقل گردد.
وی اضافه كرد: خوشبختانه با تلاش های به عمل آمده این پروژه پیش از موعد تحویل و در مهر ماه سال 1394 تكمیل و از همان مهر ماه دانشگاه به مجموعه اصلی خود منتقل شد.
دكتر باقری ثالث با بیان اینكه فضایی كه پیش تر توسط استانداری قم به دانشگاه واگذار شده بود، به دلیل محدودیت هایی كه داشت موجب توقف روند توسعه دانشگاه گردیده بود، اظهار داشت: در فضای جدید امكان توسعه دانشگاه از هر حیث فراهم است.
دكتر باقری ثالث در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضاهای ایجاد شده در مجموعه جدید الاحداث دانشگاه، این فضاها را به عنوان ظرفیتی برای استان قلمداد نموده و افزوند: در ایجاد این فضاها حداكثر دقت و وسواس صورت گرفته است تا به كیفیت این فضاها تا سال های سال حفظ شود.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینكه كمبود اعتبار مهم ترین چالش دانشگاه در حال حاضر است، افزود: پروژه سازمان مركزی دانشگاه با پیشرفت حدود 70 درصدی منتظر تنها یك نوبت شارژ مالی است تا به بهره برداری برسد، همچنین ساختمان سلف سرویس با پیشرفت حدود 50 درصدی در انتظار تخصیص اعتبار است.


وی پروژه دیگر دانشگاه كه لازم به یادآوری است: پروژه سالن تربیت بدنی دانشگاه است كه توسط خیرین به پیشرفت 50 درصد رسیده و منتظر 50 درصد مابقی آن توسط دولت می باشیم.
سیداحمد حسینی زاده نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به مشكلات دولت در خصوص تأمین اعتبار پروژه ها طی سال گذشته اظهار داشت: كمبود اعتبارات دولتی واقعیتی است كه هیچ گریزی از آن نبوده و همه دستگاه های اجرایی كشور را كم و بیش تحت تأثیر قرار داده است.
وی در عین حال اضافه كرد: رقم تخصیص پیدا كرده به دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی در سال 1394 رقم مناسبی است.
مدیركل دیوان محاسبات استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های عمرانی در یك سال اخیر و به ویژه انتقال دانشگاه به مجموعه جدید الاحداث خود، تأكید كرد: با توجه به انتقال كامل دانشگاه به این محل و بعد مسافت دانشگاه با مركز شهر، تكمیل پروژه های رفاهی دانشجویی از قبیل رستوران دانشجویی، سالن تربیت بدنی و مسجد باید در اولویت قرار گیرد.
لازم به ذكر است: مدیركل دیوان محاسبات استان قم پس از دیدار با رییس دانشگاه از پروژه های عمرانی دانشگاه و روند پیشرفت آن بازدید و در جریان مسائل مختلف در دانشگاه قرار گرفت.
پایان خبر
95/02/20