نشست مشترك مسؤلين بنياد خيرين حامي دانشگاه هاي استان برگزار شد
صبح امروز نشست مشترك دست اندركاران بنیاد خیرین حامی دانشگاه های حضرت معصومه(س)، قم و صنعتی قم به میزبانی بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این نشست ابتدا مهدی اسكندری مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به ضرورت راه اندازی بنیاد خیرین در دانشگاه های استان، این اقدام را با توجه به مشكلات كشور در زمینه اقتصاد امری شایسته و بایسته دانسته و افزود: خوشبختانه مسؤلین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت داده اند.
وی همچنین در ادامه برگزاری چنین جلساتی را اقدامی مناسب ارزیابی نمود و افزود: برگزاری این جلسات می تواند زمینه ساز همكاری و تعامل هر چه بیشتر به منظور بهره مندی شایسته تر از ظرفیت خیرین استان باشد.
مهدی اسكندری در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی كشور و ركود در جامعه اظهار داشت: متأسفانه وجود ركود بی سابقه در زمینه اقتصادی موجب شده تا خیرین به رغم تمایل به انجام امور خیریه در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی، توان مشاركت در این پروژه ها را نداشته باشند كه این امر می تواند با رفع ركود و ایجاد رونق اقتصادی در كشور محقق گردد.
وی پیگیری تصویب اساسنامه بنیاد، مذاكره با خیرین خارج از استان، اجرای 50درصدی پرو‍ژه سالن تربیت بدنی دانشگاه با اعتبار خیرین، راه اندازی صندوق حمایت از دانشجویان كم بضاعت توسط خیرین  و نیز تلاش در راستای حمایت از تحقق امر ازدواج دانشجویان را از مهم ترین فعالیت های بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) در طی یك سال گذشته عنوان نمود.
مدیر عامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) در پایان با اشاره به ضرورت ترغیب خیرین به مسأله وقف در آموزش عالی تأكید كرد: البته باید در این خصوص دقت های لازم به لحاظ شرعی صورت پذیرد تا دانشگاه در آینده با مشكل مواجه نگردد.
در ادامه این نشست دكتر غلامی دبیر مجمع خیرین دانشگاه ساز قم نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت تشكیل چنین نشست هایی، همفكری و تعامل در زمینه جلب و جذب خیرین استان به آموزش عالی را از عمده ترین كاركردهای این جلسات برشمرد.
وی با ابراز خرسندی از تشكیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) و ایجاد مقدمات تشكیل این بنیاد در دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: همكاری این تشكل ها با یكدیگر زمینه ساز بركات خوبی برای آموزش عالی استان قم خواهدبود.
دبیر مجمع خیرین دانشگاه ساز قم در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان، این ماه را فرصت مناسبی به منظور جلب خیرین دانست و افزود: خوشبختانه سال گذشته بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) نشست بسیار خوبی را در قالب مجمع عمومی برگزار نمود و ما در دانشگاه قم میزبان جمع زیادی از خیرین بودیم و امسال نیز به حول و قوه الهی این كار را انجام خواهیم داد.
دكتر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه رؤسای دانشگاه ها از مسأله خیرین خاطر نشان كرد: معتقدم رؤسای دانشگاه ها بایستی در تمامی جلسات مرتبط با خیرین می بایست فعالانه حضور داشته و با تمام وجود از این موضوع حمایت نمایند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ضرورت بهره مندی از تجارب دانشگاه های موفق در زمینه جلب خیرین گفت: برگزاری جلسات مشترك با دانشگاه های موفق در زمینه جلب خیرین و استفاده از تجارب آنان و نیز حضور در سایر جلسات مرتبط با خیرین از جمله جلسات خیرین مدرسه ساز، خیرین مسكن ساز، خیرین حوزه سلامت و ... می تواند زمینه ساز تعامل هر چه بیشتر با خیرین بزرگوار استان قم باشد.
در بخش دیگری از این نشست صادقی دبیر هیأت مؤسس بنیاد خیرین حامی دانشگاه صنعتی قم نیز طی سخنانی با اشاره به ضرورت های ایجاد دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: این دانشگاه به منظور جلب و جذب دانش آموختگان فنی مهندسی  در مراكز صنعتی استان ایجاد گردیده و خوشبختانه در طی این سال ها منشاء خدمات مطلوبی برای استان قم بوده است.
وی همچنین برگزاری این جلسات را فرصت مناسبی به منظور تعامل و همفكری در این زمینه دانست و خواستار برگزاری دوره ای این جلسات شد.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی قم نیز به مانند سایر دانشگاه های استان از آنجا كه در تأمین اعتبارات مورد نیاز خود با مشكل مواجه گردیده و نیز با توجه ضرورت تشكیل یك تشكل به منظور حمایت از این دانشگاه در صدد راه اندازی این جمع خیرین است.
وی در ادامه حمایت رییس دانشگاه صنعتی قم از این اقدام را امری حتمی دانست و افزود: رییس دانشگاه صنعتی قم آمادگی خود به منظور حمایت همه جانبه از تشكیل بنیاد خیرین در این دانشگاه را اعلام نموده است.
شایان ذكر است: در این نشست حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های حضرت معصومه(س) و صنعتی قم، معاون اداری مالی دانشگاه صنعتی قم و مدیران روابط عمومی دانشگاه های حضرت معصومه(س) و صنعتی قم حضور داشتند.
پایان خبر
95/03/10