نشست شوراي استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان قم به ميزباني دانشگاه برگزار شد

نشست شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه(س) عصر امروز همراه با ضیافت افطاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این نشست دكتر باقری ثالث طی سخنانی ضمن تبریك حلول ماه مبارك رمضان این ماه را ماه نزول رحمت الهی بر مؤمنین دانست و اظهار امیدواری كرد: همه بتوانند حداكثر بهره معنوی از این ماه را ببرند.
دكتر باقری ثالث سپس با ابراز خرسندی از ایجاد فرصت میزبانی توسط این دانشگاه، دانشگاه حضرت معصومه(س) را یكی از دانشگاه های تك جنسیتی كشور معرفی كرد كه بنا به خواست علماء و مراجع تقلید و در پاسخ به مطالبه متدینین ایجاد شده است.
وی در ادامه سخنان خود با تأكید بر ضرورت ایجاد دانشگاه های تك جنسسیتی در كشور این دانشگاه ها را به عنوان یك حق برای دانشجویان دانست و افزود: در اسناد بالادستی كشور به ویژه سند دانشگاه اسلامی بر ضرورت ایجاد چنین مراكزی تأكید شده است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه با بیان اینكه بسیاری از دانش آموختگان این دانشگاه به راحتی در بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه های كشور در مقاطع بالاتر راه پیدا می كنند، این توفیقات را نشانه كیفیت مطلوب امر آموزش در دانشگاه دانست.
وی همچنین كاهش دغدغه های اخلاقی و نیز مسائل انضباطی را از دیگر ویژگی های این دانشگاه بر شمرد و خاطر نشان كرد: در طول 9 سال گذشته تنها یك مورد پرونده انضباطی منجر به صدور حكم در دانشگاه داشته ایم و این آمار در مقایسه با آمارهای سایر دانشگاه های استان و كشور بسیار مطلوب است.
دكتر باقری ثالث همچنین به آمار ازدواج در میان دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها اشاره كرد و افزود: بر خلاف برخی دیدگاه های از اساس نادرست كه این طور القاء می كردند كه دانشگاه های این چنینی فرصت ازدواج را از دانشجویان می گیرند، خوشبختانه نورم ازدواج در دانشگاه حضرت معصومه(س) بسیار بیشتر از نورم ازدواج در سایر دانشگاه ها است و این نشانه اعتماد خانواده ها به چنین محیط هایی است.


رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در پایان سخنان خود از شركت كنندگان خواست: با استفاده از  نفوذ كلام خود در محیط های مختلف علمی و اجرایی، ضمن حمایت از این قبیل دانشگاه ها، در ترویج این فرهنگ و این تفكر كه معتقد به پرهیز از اختلاط در محیط های علمی است و این مسأله  ریشه در آموزه های اعتقادی و انقلابی ما دارد تلاش نمایند.
پیش از سخنان رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) حجت الاسلام و المسلمین دكتر كرمی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از میزبانی مجموعه دانشگاه، برگزاری این نشست ها در ماه مبارك رمضان را موجب بركت دانست و افزود: در خصوص این قبیل دور همی ها در ماه مبارك رمضان روایات و توصیه های متعددی از سوی حضرات معصومین(ع) موجود است.
وی در ادامه دانشگاه حضرت معصومه(س) را دانشگاهی دانست كه به عنوان یك دانشگاه تك جنسیتی در استان قم طی سال های اخیر تلاش های بسیاری برای آن صورت گرفته است. وی ابراز امیدواری كرد: این تلاش ها و خدمات مثمر ثمر باشد.
دكتر كرمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نشست پرداخت و افزود: چند سالی كه طرح ضیافت اندیشه در فضای دانشجویی و در میان اساتید برگزار شده و خوشبختانه با اقبال خوبی هم در میان اساتید و هم در میان دانشجویان مواجه گردیده است.
دكتر كرمی در ادامه با تشریح تجارب برگزاری طرح ضیافت اندیشه در ادوار گذشته اظهار داشت: برگزاری مشترك طرح در سطح استان، نوع مخاطبین، جنسیت مخاطبین، موضوع طرح، فضای برگزاری طرح از جمله مواردی است كه در این جلسه مورد هم اندیشی قرار خواهد گرفت.
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم در بیان نظرات خود بر برگزاری مشترك طرح طی ماه های باقی مانده در فصل تابستان و در یك فضای معنوی تأكید نموده و افزود: مخاطبان طرح باید از میان دانشجویانی باشند كه در میان سایرین منشاء اثر هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دكتر كرمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسه ای با حضور رؤسای دانشگاه ها، مسؤلین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نیز معاونین فرهنگی خبر داد و از حاضرین خواست: چنانچه نقطه نظری در خصوص موصوعات مختلف دانشگاهی دارید كه امكان طرح آن در این جلسه وجود دارد، اعلام نمایند.
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود خواستار فعالیت هر چه بیشتر تشكل های دانشجویی در استان شد و افزود: باید زمینه فعالیت های بیشتر این تشكل ها در دانشگاه ها فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمین دكتر كرمی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با اندیشه های امام راحل(ره) تأكید كرد و اظهار داشت: به زودی كانون فرهنگی خط امام(ره) با هدف تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه های استان ایجاد خواهد شد.
شایان ذكر است: پس از اظهارات دكتر كرمی حاضرین به طرح دیدگاه های خود در خصوص طرح ضیافت اندیشه پرداختند.
پایان خبر
95/03/19