پيام رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) به مناسبت روز خبرنگار

به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد ماه، روز خبرنگار دكتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در پیامی این روز را به تمامی اهالی قلم و رسانه تبریك گفته و از تلاش های اصحاب رسانه تقدیر كرد. متن كامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 ن و القلم و مایسطرون
17 مرداد ماه سالروز شهادت مظلومانه خبرنگار متعهد، شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار نامگذاری گردیده كه فرصت مغتنمی باشد تا زحمات و تلاش های ایثار گونه اصحاب رسانه در انعكاس واقعیات جامعه به مردم و رشد آگاهی آنان را ارج نهاد.
روز خبرنگار روز پاسداشت قلم است. قلمی كه خدای تعالی بدو سوگند یاد كرد. روز خبرنگار روز پاسداشت حق گویی و حق طلبی است. چرا كه خبرنگاران جز به حق و حقوق مردم نمی نگارند. روز خبرنگار روز پاسداشت ایثار و از خودگذشتگی است. چرا كه این قشر سخت كوش همه سختی ها و مشقت ها و خطرها را صرفاً برای آگاهی بخشی مردم به جان می خرد. هم چنان كه تا كنون شهدای گرانقدری را تقدیم كشور نموده است.
 جا دارد در این مجال یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی داشته و نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام نمایم.
در دنیای امروز كه عصر ارتباطات نامگذاری شده و به قولی جهان همچون دهكده جهانی است، متأسفانه رسانه های گروهی به جای آنكه واقعیات را منعكس نمایند گرفتار آپارتاید رسانه ای شده و شهروندان را از دانستن واقعیاتی كه سبب بروز جنگ ها و تجاوز گری ها و كشتار مردان و زنان و كودكان در گوشه گوشه دنیا و به ویژه در منطقه ما گردیده، محروم می سازند. به گونه ای كه دنیای پیشرفته مدافع حقوق بشر، چشم بر این فجایع ضد انسانی بسته است.
رسانه های گروهی دنیای امروز به جای پرداختن به مسائل مهم فراروی جهان، دل در گرو استعمار و استثمار كشورهای امپریالیستی داشته و آن چنان كه آنان می خواهند اخبار و رویدادهای جهان را آب و تاب می دهند.
لكن در ایران اسلامی و به بركت خون شهدای گرانقدر عرصه اطلاع رسانی، رسانه های گروهی هریك بخشی از افكار عمومی را نمایندگی می كنند و به طرق مختلف مردم را متوجه واقعیات رویدادها  می كنند.
در پایان بر خود لازم می دانم بار دیگر این روز سترگ را به محضر یكایك اصحاب رسانه كشور كه صادقانه و خالصانه در پی انجام رسالت حرفه ای خود هستند تبریك عرض نموده و از زحمات دلسوزانه همه این عزیزان به ویژه خبرنگاران، روزنامه نگاران و اربابان جراید استان قم كه مجدانه سعی در پوشش رسانه ای رویدادهای دانشگاه حضرت معصومه(س) داشتند، صمیمانه سپاسگزاری می نمایم و دست همه آنان را برای تداوم همكاری به گرمی می فشارم.
دكتر علی رضا باقری ثالث- رییس دانشگاه حضرت معصومه(س)
17 مرداد ماه 1395