حضور رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) در برنامه تلويزيوني پلاك 16

شامگاه گذشته دكتر علی رضا باقری ثالث به همراه رؤسای دانشگاه های قم و صنعتی قم در ویژه برنامه زنده پلاك 16 كه به مناسبت هفته دولت از شبكه نور پخش شد، حضور یافت و با شهروندان قمی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر باقری ثالث در بخش اول سخنان خود ضمن تمجید از مقام شامخ پدر و مادر نسبت به آنان ادای احترام كرد و ضمن تبریك هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص ایجاد حداقل یك مركز آموزش عالی ویژه خواهران در هر استان اظهار داشت: بر این اساس استان قم كه همواره خط شكن در مسائل انقلابی و آموزه های دینی بوده است، برای این كار داوطلب شد و خوشبختانه بعد  از گذشت بیش از 9 سال از آغاز به كار این دانشگاه توانسته است، پیشرفت های بسیاری را در عرصه های مختلف داشته باشد.
وی در بیان ویژگی های دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: تحصیل دانشجویان در محیطی همگون، تمركز بیشتر بر روی مباحث درسی، به حداقل رسیدن دغدغه های اخلاقی و مسائل انضباطی، كاهش طول مدت تحصیل و افزایش شانس قبولی دانش آموختگان این دانشگاه برای ورود به مقاطع بالاتر در بهترین دانشگاه های كشور، جزء ویژگی های این دانشگاه به شمار می رود.
دكتر باقری ثالث در بخش دوم سخنان خود دغدغه مسؤلان آموزش عالی در استان را بهره مندی هر چه بیشتر دانشجویان از از فضای معنوی این استان دانست و اظهار داشت: همه ما تلاش می كنیم تا ورودی دانشجویان به شهر قم با خروجی آنان متفاوت باشد به این معنا كه ، دانشجویان مفتخر به حضور در شهرمقدس  قم و فضای معنوی حرم كریمه اهل بیت(ع)، بیوت مراجع عظام تقلید و نیز دریای علم و معرفت و معنویتی كه در این جا وجود دارد را دارند می بایست از دانشجویانی كه در سایر دانشگاه ها در استان های دیگر مشغول تحصیل هستند متفاوت باشند و این ها توانسته باشند بهره حداكثری به لحاظ معنوی و اعتقادی را برده باشند. 
بخش سوم سخنان رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این برنامه زنده تلویزیونی به پیشرفت های علمی كشور در طول سال های پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی اختصاص داشت.
دكتر باقری ثالث هفته دولت را فرصت مناسبی به منظور بیان خدمات نظام در حوزه آموزش عالی كشور دانست و اظهار داشت: سرعت پیشرفت علمی كشور از همان سال های پس از پیروزی انقلاب تا كنون بسیار خیره كننده بوده است.
وی تعداد مقالات ISI در كشور طی سال 1357 را تنها 499 مقاله عنوان كرد و این در حالی است كه هم اكنون 31 هزار عنوان مقاله ISI در كشور نمایه شده است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه در پایگاه اسكوپوس نیز 41 هزار عنوان مقاله از جمهوری اسلامی ایران نمایه شده است.
دكتر باقری ثالث در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره داشت كه ایشان فرمودند یكی از آفت های دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی ایجاد فضای یأس و نا امیدی است. در این راستا برخی از افراد معاند تلاش می كنند تا این رشد علمی و شتاب توسعه علمی كشور را صرفاً كمی و غیر كیفی بدانند. این در حالی است كه تعداد استنادات به مقالات ایرانی در دنیا رشد چشم گیری داشته است.
وی سرعت تولید علم در كشور را به گونه ای دانست كه در سال 2015 توانسته ایم رتبه سوم جهان در رشته مهندسی شیمی، رتبه هفتم در نانوفناوری، رتبه سیزدهم در سلول های بنیادین و رتبه چهاردهم در فیزیك هسته ای را كسب نماییم كه این آمار از افتخارات آموزش عالی در كشور است كه به بركت تلاش های مسؤلان در گذشته كسب شده و ما كه میراث دار آن هستیم می بایست در جهت حفظ و ارتقای آن تلاش كنیم.
پایان خبر
95/06/08