دیدار رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) و تنی چند از دست اندرکاران با قائم مقام وزیر علوم

پیش از ظهر امروز دکتر علی رضا باقری ثالث به همراه تنی چند از دست اندرکاران با قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات وفناوری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر باقری ثالث در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه(س) در طی سال های فعالیت خود به عنوان یک نماینده شایسته برای وزارت علوم در قم عمل نموده است.
وی در ادامه به حمایت مراجع عظام تقلید از دانشگاه اشاره کرد و افزود: مراجع معظم تقلید و علمای اعلام همواره حامی و مشوق این دانشگاه بوده اند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به تأسیس بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: علاوه بر حمایت مراجع تقلید و بزرگان، جمعی از خیرین و معتمدین استان قم نیز به عنوان پشتوانه های مستحکم برای دانشگاه به شمار می آیند.
دکتر باقری اظهار داشت: در طول این سال ها بسیاری از دانشجویان دانشگاه جزء حائزین رتبه های دو رقمی در آزمون سراسری بوده اند و این نشان می دهد که خوشبختانه با اقبال مردم مواجه شده است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: به لحاظ آموزشی دانشجویان این دانشگاه با تمرکز بیشتری تحصیل می کنند و از دغدغه های اخلاقی دور هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از شبهات عنوان شده در خصوص دانشگاه تک جنسیتی را از دست دادن فرصت ازدواج برای دانشجویان برشمرد و افزود: بر اساس تحقیقی که انجام گرفت، دانشجویان دانشگاه شانس بیشتری نسبت به سایر دانشگاه ها برای ازدواج داشته اند.
دکتر باقری ثالث در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر حمایت بیش از پیش مسؤلین وزارت علوم در راستای توسعه این دانشگاه  اظهار امیدواری کرد: با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد اعتلای دانشگاه در خدمت نظام آموزش عالی کشور باشیم.
دکتر محمد سعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته در دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان یک دانشگاه تک جنسیتی و بخشی از خانواده آموزش عالی کشور همواره مورد حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و همچنان خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر پیشبرد شاخص های کیفی آموزش عالی از مسؤلان دانشگاه خواست تا هر چه سریع تر شاخص های مورد نیاز را احصاء نمایند.
دکتر تسلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از توسعه کمی دانشگاه ها در گذشته اظهار داشت: متأسفانه در گذشته دانشگاه های متعددی ایجاد شده که به هیچ عنوان متناسب با استانداردهای آموزش عالی نیستند که البته خوشبختانه این امر در دانشگاه حضرت معصومه(س) در شهر قم رعایت شده است.
وی در عین حال تأکید کرد: باید تلاش نماییم تا دانشگاه حضرت معصومه(س) که متبرک به نام کریمه اهل بیت(س) است، از هر لحاظ در شأن این بانوی بزرگ باشد.
قائم مقام وزیر علوم در ادامه پیشنهاد کرد: کارگروهی متشکل از کارشناسان وزارت علوم و دست اندرکاران دانشگاه با همفکری یکدیگر برای توسعه دانشگاه حضرت معصومه(س) برنامه ریزی و اقدام نمایند.
دکتر تسلیمی در بخش دیگری سخنان خود تأکید کرد: وزارت علوم در دوره کنونی مصمم به رشد دانشگاه ها بر اساس استانداردهای آموزش عالی است و در این زمینه تسلیم فشارها نخواهدشد.
وی افزود: توسعه آموزش عالی صرفاً به معنای گسترش زمین و ساختمان دانشگاه ها نیست بلکه مقصود از توسعه، توجه به کیفیت آموزش و تولید علم در دانشگاه هاست.
دکتر تسلیمی در پایان اظهار امیدواری کرد: تلاش مجموعه دست اندرکاران آموزش عالی موجب اعتلای هر چه بیشتر حوزه علم و فناوری در کشور گردد.
پایان خبر
95/06/16