دكتر باقري ثالث: نرخ اعتياد در دانشگاه هاي كشور نگران كننده است

دكتر علی رضا باقری ثالث، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) صبح امروز در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم كه به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: نرخ اعتیاد در میان دانشجویان دانشگاه های كشور نگران كننده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر باقری ثالث در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ویژگی ممتاز این دانشگاه را به حداقل رسیدن مسائل اخلاقی در دانشگاه برشمرد و افزود: خوشبختانه در طی سال های بدو تأسیس دانشگاه تا كنون كم ترین تخلفات و پرونده كمیته انضباطی را داشته ایم.
وی افزود: برخلاف ادعای برخی از منتقدین مبنی بر كاهش شانس ازدواج دانشجویان این دانشگاه تك جنسیتی، خوشبختانه نرخ ازدواج و تشكیل خانواده میان دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) بسیار بالاتر از نورم كشور است.
دكتر باقری ثالث با بیان آماری برگرفته از كتاب سنجش سیمای زندگی دانشجویان كه همه ساله توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر می گردد، اظهار داشت: این آمارها كه از شیوع اعتیاد میان دانشجویان كشور خبر می دهد، بسیار نگران كننده است.
وی خطاب به اعضای شورا گفت: پیشنهاد می كنم این شورا یك كار تحقیقی مربوط به استان قم در زمینه اعتیاد انجام دهد تا مشخص گردد كه رشد این آمار در سطح استان صعودی و یا نزولی بوده تا بتوان در این زمینه برنامه ریزی مدونی صورت داد.


رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یكی از تجارب این دانشگاه در مواجهه با برخی مشكلات دانشجویان گفت: با انجام پایش سلامت روانی دانشجویان متوجه بروز مشكلات روحی روانی مربوط به دوران كودكی چند نفر از دانشجویان دانشگاه شدیم كه خوشبختانه این امر با تشخیص به هنگام، مشورت و درمان توسط كادر مجربی از روان شناسان و روان پزشكان مرتفع گردید.
دكتر باقری ثالث ادامه داد: این راهكار در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز قابلیت اجرا داشته و می تواند در تشخیص و درمان بیماری اعتیاد مؤثر و كارآمد باشد.
در ادامه این نشست ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز در سخنانی ضمن تمجید از فعالیت های دانشگاه حضرت معصومه(س) در طول سال های فعالیت خود اظهار داشت: وضعیت فعلی دانشگاه حضرت معصومه(س) افتخارآمیز است چرا كه در سال های گذشته در آن مكان موقت شرایط مناسبی وجود نداشت ولی خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به فضای گذشته وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به تصویب درس مهارت های زندگی توسط شورای گسترش آموزش عالی كشور گفت: به زودی این پیشنهاد ارائه الزامی این درس در دانشگاه های استان در كمیسیون دانشجویی مطرح می گردد و در صورت تصویب، تمامی مراكز آموزش عالی استان قم ملزم به ارائه اجباری این درس به دانشجویان می باشند.
شریفی در پایان پیشنهاد داد: این درس از نیم سال دوم سال تحصیلی پیش رو در دانشگاه حضرت معصومه(س) ارائه گردد و این دانشگاه در این قدم پیشگام باشد.
پایان خبر
95/06/20