آیین آغاز سال تحصیلی 96-1395 دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

صبح امروز در مراسمی با حضور دانشجویان جدید الورود و خانواده های آنان سال تحصیلی جدید در دانشگاه حضرت معصومه(س) رسماً، آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر علی رضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای گرانقدر کشور، فعالیت های امروز را ثمره جان فشانی و ایثار شهدا دانست.
وی با اشاره به قرار گرفتن در ماه ذی الحجه، اعیاد قربان و غدیر خم که زمان زیادی از آن نگذشته، تقارن این مناسبت ها با آغازین روزهای سال تحصیلی جدید به فال نیک گرفت و آن را مایه برکت دانست.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین تقارن آغازین روز از بهار علم و دانش با روز خانواده را گرامی داشت.
دکتر باقری ثالث در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تحصیل علم اظهار داشت: اهمیت تحصیل از دو حیث است. یکی از حیث تأکیدات دینی و دیگری از حیث ضرورت آن در مقوله اقتدار ملی.
وی تأکیدات دین مبین اسلام به ویژه پیامبر عظیم الشأن(ص) و ائمه معصومین را مؤید اهمیت تحصیل علم دانست و افزود: اما از حیث اقتدار ملی، طبق تأکید مقام معظم رهبری اقتدار ملی جز در سایه تولید علمی و پیشرفت علمی میسر نمی گردد.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود در معرفی دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: خوشبختانه این دانشگاه در طی سال های اخیر موفقیت های فراوانی داشته است که مهم ترین آن ایجاد محیطی امن از لحاظ اخلاقی است به نحوی که در طول 9 سال گذشته تنها یک مورد پرونده کمیته انضباطی منجر به صدور حکم در دانشگاه داشته ایم.
دکتر باقری ثالث ادامه داد: این آمار در مقایسه آماری با سایر دانشگاه های کشور یک رقم خیره کننده است و این دستاورد بزرگ ثمره انقلاب اسلامی است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه کاهش طول مدت تحصیل دوره کارشناسی در دانشگاه را از دیگر موفقیت های دانشگاه دانست.
دکتر باقری ثالث ادامه داد: قبولی بیش از 70 درصدی دانش آموختگان دانشگاه و اقبال آنان در ورود به فضای کسب و کار را نتیجه کیفیت آموزشی بالا در دانشگاه است و این مرهون بدنه هیأت علمی بسیار با کیفیت و موفق است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های عمرانی بسیاری که در مجموعه یک صد هکتاری دانشگاه صورت گرفته اظهار داشت: پروژه های دانشکده علوم انسانی، خوابگاه دانشجویی، دیوارکشی، فاز اول و دوم محوطه سازی، رستوران موقت، ایجاد 16 هکتار فضای سبز، سردرب اصلی و گلخانه از جمله مهم ترین پروژه های بهره برداری شده این مجموعه است که پس از اتمام این پروژه ها بستر حداقلی جهت انتقال دانشگاه به محل اصلی خود در مهر ماه سال گذشته فراهم شد .
دکتر باقری ثالث ادامه داد: پروژه های رستوران دانشجویی، سازمان مرکزی، رستوران خوابگاه، یادمان شهید گمنام، مانژ سوارکاری و زمین پینت بال از جمله پروژه هایی است که هم اینک در حال احداث است و با اتمام این پروژه ها چهره دانشگاه تغییر خواهد کرد.
وی تأسیس بنیاد خیرین حامی دانشگاه در سال گذشته با یک بدنه قوی و منسجم را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در راستای جلب مشارکت های مردمی در استان قم و خارج از استان صورت گرفته است.


دکتر باقری ثالث عضویت 3 نفر از خیرین مقیم خارج استان در هیأت امناء و هیأت مدیره بنیاد خیرین را نشانه علاقه آنان به توسعه این دانشگاه در بستر حرکت های مردمی دانست.
وی افزود: با پیگیری ها و جلسات برگزار شده پروژه های سالن تربیت بدنی، خوابگاه دانشجویی شماره 2، مسجد، ساختمان بنیاد، پارکینگ دانشکده علوم انسانی، پست های برق را از جمله مواردی برشمرد که توافقات و مقدمات اولیه آن توسط خیرین صورت گرفته است.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر بهره مندی هر چه بیشتر دانشجویان از فرصت دانشجویی، این فرصت ها بسیار زود گذر دانست و از دانشجویان خواست تا حداکثر بهره برداری را از این فرصت ها ببرند.
اما در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز طی سخنانی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان 8 سال جنگ تحمیلی، حضور جوانان در عرصه های مختلف و جان فشانی آنان در دفاع از اسلام را از ویژگی های بارز نهضتی دانست که به تأسی از سالار شهیدان شکل گرفته و امروز در شور و اشتیاق جوانان در دفاع حریم اهل بیت(ع) جلوه گر شده است.
حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه دانشجویان به بهره مندی از فضای معنوی شهر قم از آنان خواست تا سعی کنند توشه مناسبی در طول مدت حضور در این فضا جمع نمایند.
وی برگزاری برنامه های فرهنگی و اردوهای زیارتی از جمله زیارت هفتگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ومسجد مقدس جمکران را از جمله اقداماتی برشمرد که در دانشگاه انجام می گیرد.
مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: بدین طریق از دانشجویان دعوت می کنیم تا در این برنامه های فرهنگی و مذهبی حضور گسترده و فعالی داشته باشند.
چند تذکر اخلاقی و تربیتی بخش دیگری از سخنان حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده بود که در حضور خانواده ها داده شد تا خانواده ها نیز در خصوص آن مطلع باشند.
بخش دیگری از مراسم به یکی از دانش آموختگان سال های قبل دانشگاه به نام مهوش منفرد که اکنون در حال گذراندن دوره دکتری در دانشگاه تهران است اختصاص داشت تا وی خاطرات خود در دوره دانشجویی را در مدت زمان محدود برای حاضران بازگو نماید.
در پایان نیز به مناسبت روز خانواده مسابقه ای برگزار و از برندگان آن با اهداء گل تجلیل به عمل آمد.


پایان خبر
95/07/06