دیدار رییس و تنی چند از مسؤلین دانشگاه با خانواده معظم شهدا

شامگاه گذشته و به مناسبت هفته دفاع مقدس، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) به همراه تنی چند از دست اندرکاران دانشگاه با خانواده معظم 3 شهید دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دکتر علی رضا باقری ثالث در این دیدارها ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: گذر از این دنیا و نیل به جهان ابدی حقیقتی است که  سرنوشت همه انسان هاست ولی کیفیت رفتن از این دنیای فانی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و نیز سایر شهدا، از جمله شهیدان مدافع حرم که این روزها شاهد عروج آنها هستیم به حق راه درست را انتخاب کردند و با بهترین کیفیت که همانا کشته شدن در راه اسلام بود، از این دنیا پرواز کردند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود گفت: هدف ما از دیدار با خانواده شهیدان اولا زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قهرمانان کشور و ثانیاً تجلیل از صبر و استقامت ارزشمند خانواده معظم آنان است.
وی گفت: این دیدارها برای جمع حاضر بسیار ارزشمند است چرا که با حضور در جمع شما عزیزان روحیه خدمت گزاری مضاعفی پیدا می کنیم و حال ما با دیدن پدران و مادران شهیدان و نیز سایر بازماندگان و یادگاران این عزیزان بهتر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این دیدارها ضمن تمجید از مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: جوانان همچون دسته گل این کشور در هر کجای عالم ظلمی اتفاق می افتد به تأسی از سالار شهیدان به جهاد علیه ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم می پردازند.
وی ادامه داد:  جوانان کشور در حال حاضر نیز به واسطه دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه در حال جان فشانی هستند و این روزها فضای شهرها و کوچه ها و محلات معطر به عطر پیکرهای مطهر این عزیزان شده است.
حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده در پایان سخنان خود گفت: از خدای متعال می خواهیم تا همه این شهیدان را با سالار خود حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یاران با وفایش محشور گرداند.
سید مهدی محدث مشاور امور ایثارگران دانشگاه نیز در این دیدارها با ذکر خاطره ای از شهیدان گفت: مطمئن هستیم که جایگاه این شهیدان بسیار جایگاه بالا و والایی است.
وی نحوه برخورد خانواده معظم شهدا پس از شنیدن خبر شهادت عزیزانشان را نشأت گرفته از روحیه ایمان و ایستادگی آنان دانست و گفت: خانواده معظم شهیدان هنگامی که خبر شهادت فرزندانشان را به آنان می دادند به تأسی از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در حادثه کربلا صبر پیشه می کردند که این از ایمان بسیار بالای آنان بود.


مشاور امور ایثارگران دانشگاه حضرت معصومه(س) در پایان برگزاری این دیدارها را جزء برنامه های دانشگاه از بدو تأسیس تا کنون عنوان کرد و افزود: همه ساله در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس این دیدارها برگزار می گردد.
گفتنی است: در این دیدارها خانواده شهیدان غلامی، عباس آقازاده و محمود جهان بخش نیز با ذکر خاطراتی از  فرزندان شهید خود یاد آنان را زنده کردند و برای دست اندرکاران دانشگاه آرزوی توفیق نمودند.
پایان خبر
95/07/07