نهمين يادواره شهدا(... تا وصال) در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد

عصر امروز نهمین یادواره شهدا(... تا وصال) گرامی داشت شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهید والا مقام محمدحسین سراجی در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س) دكتر علی رضا باقری ثالث در این مراسم طی سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: برگزاری این مراسم در آستانه اربعین سالار شهیدان و در زمانی كه مشتاقان زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در حال عزیمت به كربلای معلی هستند، شور و حال مضاعفی به این محفل بخشیده است.
وی افزود: اگر امروز در كمال امنیت و آرامش عاشقان زیارت اربعین به عتبات سفر می كنند به خاطر شجاعت و جان فشانی است كه مدافعان حرم در طی این چند سال اخیر از خود نشان داده اند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) در سوریه اظهار داشت: جوانان غیور كشور همچون شهید سراجی كه امروز در محضر خانواده معظم ایشان هستیم در لبیك به فرمان رهبری معظم انقلاب مشتاقانه عازم این جبهه شدند و نشان دادند كه راه سرخ شهادت همچنان ادامه دارد.
دكتر باقری ثالث ادامه داد: حركت جوانانی همچون شهید سراجی موجب نا امیدی و یأس دشمن شد  چرا كه نشان داد: جوانان امروز كشور تفاوتی با جوانان دوران دفاع مقدس نداشته و همچنان بر باورهای خود تأكید دارند.
رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در پایان گفت: مادامی كه چنین روحیه ایستادگی، شجاعت، اعتقاد و اطاعت از ولی در میان ما وجود دارد، دشمن محكوم به شكست است.
حضرت آیت اله سیدكاظم مصطفوی نیا از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت دفاع از حرم، اولیاء الهی از جمله ائمه معصومین(ع) را واسطه میان وجود پروردگار متعال و این جهان عنوان نمود و اظهار داشت: دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) دارای اهمیت بسیاری است.


وی دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) را بسیاری ضروری و مهم دانست و گفت: حرم مطهر حضرت زینب(س) دارای اهمیت بسیار زیادی است چرا كه در مكاشفه دقیق یكی از بزرگان دیده شده كه وجود مقدس حضرت حجت(عج) در حرم عمه سادات مشغول زیارت است و به این حرم نورانی عنایت دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جوانانی كه افتخار پیروی از این مكتب را دارند امروز در عرصه دفاع از حرم حاضر می شوند و به فیض شهادت می رسند.
حضرت آیت اله مصطفوی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مفهوم شهید به استناد آیات و روایات معتبر  آنان زنده و گواه دانست و اظهار داشت: این شهدا به قدری عاشق و دل باخته حضرت سیدالشهدا(ع) هستند كه حاضر شدند در این دنیا از جان و مال و خانواده و تمام وابستگی های مادی بگذرند و خود را فدایی خواهر گرانقدر امام حسین(ع) كنند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس روایات معتبر این جوانان و از جمله شهید سراجی در روز قیامت نیز وارد بهشت نمی شوند و در ورودی بهشت دور امام حسین(ع) حلقه می زنند و به سخنان ایشان گوش جان می دهند و هنگامی كه برای آنان اذن بهشت صادر می شود، پاسخ می دهند بهشت برای ما جز حلقه زدن دور سیدالشهدا(ع) نیست.
آیت اله مصطفوی نیا در پایان اظهار امیدواری كرد: خون این شهیدان مدافع حرم هر چه زودتر به ثمر نشسته و به زودی نابودی داعش و آل سعود مرهمی برای قلوب دردناك خانواده های معظم آنان باشد.
همسر شهید سراجی نیز در سخنان كوتاهی با بیان خاطراتی از سیره این شهید والا مقام،

همسری این شهید را برای خود افتخار دانست و افزود: آن هنگامی كه مقام معظم رهبری فرمان دادند تا از حریم حرم دفاع شود، شهید سراجی عازم سوریه شد و در آنجا عروج كردو به فیض شهادت نایل شد.
وی ادامه داد: هر چند دوری از این شهید سخت است، لكن اگر باز هم زمان به عقب برگردد، من و این شهید راهی جز این انتخاب نخواهیم كرد.
همسر شهید سراجی در پایان اظهار امیدواری كرد: بتواند دو یادگار این شهید بزرگوار را سربازانی شایسته برای حضرت ولی عصر(عج) تربیت نماید.
اجرای مراسم شعرخوانی توسط سیدمحمدجواد شرافت شاعر دل سوخته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخش دیگری از این مراسم معنوی بود.
پس از آن نیز یكی از مداحان اهل بیت(ع) نیز به مرثیه سرایی پرداخت. همچنین روایت گری با عنوان عطر عاشقی توسط استاد نقیبی پایان بخش این مراسم بود.
گفتنی است: در این مراسم محبی رییس سازمان بسیج دانشجویی استان قم، حجت الاسلام و المسلمین عظیمی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان قم، سرگرد پاسدار حسن پور رییس سازمان بسیج ادارات استان قم، سرهنگ دوم پاسدار نادری مسؤل حوزه 2 بسیج ادارات قم و نیز تنی چند از دست اندركاران بسیج استان حضور داشتند.
پایان خبر
95/08/24